Leons Mamma!

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Emma - 9 september 2009 15:10

Imorse när dom levererade vårat side by side så lovade jag mannen som körde ut det till oss att jag skulle ringa honom när dom varit här och lämnat underlaget (som man numera tydligen måste ha för att det ska vara godkänt).

För en stund sedan var dom här och lämnade det och jag ringde först till älsklingen och berättade.

När vi lagt på och sagt "puss.. hejdå" så fick jag en skum tanke i huvudet.


Jag tänkte att "tänk om man råkar säga puss till någon av misstag"

Jag fick upp ett scenario i huvudet och skrattade gott åt min knäppa tanke!


Därefter slog jag numret till mannen som levererat kyl och frysen.


Den tjockmarkerade texten är jag.


-Hallå!


-Hej, det här är Emma *****


-Jaha?


-Ja, du var här imorse och lämnade vårt side by side skåp och jag skulle ringa dig när plastskyddet kommit. Och det har det gjort nu.


-Jaaa, just det! Men vad bra att det kommit!


-Ja, stort tack för hjälpen!


-Tack själv. Puss! Hejdå


-Ehm, hejhej.



Efter detta samtalet var jag bara tvungen att ringa älskling och berätta!

Sen hamnade jag i en enorm skrattattack!


Vad sjukt att jag precis innan satt och hade en sådan tanke i huvudet och sedan händer det!


HAHA!



Nu är iallafall allting komplett (iallafall tills vi öppnat emballaget).

Tack för det! Puss ;)

Av Emma - 9 september 2009 13:10

På tal om 9:or!

Tänk att fylla 99 år gammal!

Då har man nog fått ut en del av livet.

Söt gubbe dessutom :D


Läs om Uno här.



Av Emma - 9 september 2009 13:00

Idag är det den 9/9-09.

Vad många det måste finnas som gifter sig idag.

Eller förlovar sig.

Det är ju i och för sig ganska häftigt att göra det just idag.

Ganska bra är det för dom som har svårt att komma ihåg saker.

Jag menar, hur enkelt är det inte att komma ihåg 090909?


Så, grattis till alla er som valt en dag som denna. (När solen dessutom lyser, här iallafall)


Vad tycker ni andra?

Skulle ni vilja förlova/gifta er en dag som denna?

Är det häftigt att det är just 090909?

Av Emma - 9 september 2009 12:38

När jag idag gick ut för att hämta posten så ropade någon på mig.

Jag vände mig om men såg ingen..

Rösten fortsatte att ropa och där, bakom buskarna hos en av grannarna såg jag en liten, liten tant.

Hon var riktigt pratglad och vi pratade en stund.


Det känns så härligt med ett så varmt välkomnande!


Tanten var riktigt gullig och det är trevligt att bo bland så bra människor!


Nu har jag fått lite gjort här hemma.

Jag har dammsugat köket och satt köksbordet vid fönstret så att det blir lättare att få in side by side`n sen.

Dessutom passade jag på att ladda diskmaskinen.

Den är för övrigt en riktig pärla den där maskinen.

I love it!


Nu sover Liten efter en massa kämpande i babygymmet.

Haha nej. Han kämpar inte.

Det verkar som att han tröttnat ordentligt på det.

Men som tur är så ska jag ju till Gekås i helgen och där kan jag nog hitta någon rolig leksak till honom.


Det hör väl inte hit att han redan har HUR MYCKET SOM HELST? :)



Av Emma - 9 september 2009 09:27

Nu är den här!


Självklart glömde dom plastmattan som ska ligga under, men han som körde ut grejorna var riktigt bra och hjälpte mig att ringa och snacka med dom så att dom kommer hit under dagen med det.

Dom försökte slingra sig, men jag sa att kylen skulle sättas på plats IDAG.

Så nu får man bara vänta och se.

Ska bli otroligt kul när den väl kommit på plats.

Så, det får ni se bild på ikväll.



Nu ska jag fortsätta med datorn lite innan Liten vaknar.

En annan fick gå upp tidigt medans han ligger och myspyser i sängen!

Gottegris!


:)

Av Emma - 9 september 2009 08:16

Igår visade vågen på -1 kg.

Det är jun aldrig fel, måste jag säga.

Hade dock velat amma mer än jag gör (max 3 gånger per dag), men Liten har ju fått tänder nu..

Och han har kommit på hur man kan använda dom för att skada sin mamma, om man säger så...

Annars berättade BM för mig att det är som mest effektivt att amma efter att barnet blivit 6 månader.


Men jag får bita ihop och fortsätta amma då och då!


Sen kanske man skulle tagit sig i kragen och promenerat lite?

Usch ja! Det var länge sedan!


Förresten! Älsklingen fick lov att vara ledig nästa vecka. Eller iallafall till onsdagen.

Superbra! Då kan han hänga med på babysimmet :)


Det var ju faktiskt rikitgt roligt där. Förutom när vi skulle gå upp ur badet då.

Leon vrålade som en stucken gris och ville absolut INTE sluta bada.


Vadå envis?

Av Emma - 9 september 2009 08:09

Mja, god och god.

Jag är så förbaskat trött!

Men å andra sidan är jag uppe för en rolig grej ju.

Det är ju "side by side dagen"!


Såhär på morgonen känns det verkligen att det är höst.

Det får mig att tänka tillbaka på radhuset jag bodde i när jag var mindre.

När man skulle gå till skolan.

Det var alltid en speciell morgonkänsla och solen lös... Men det var ändå småruggigt.

Jag minns hur jag njöt där jag gick, av solen och av min stora, tjocka polotröja.

Men oftast gick jag tillsammans med en av mina bästa kompisar Pernilla.


Dock saknar jag inte det livet.

Eller jo, ibland..

Men jag är så otroligt glad för livet jag har nu.

Det finns verkligen inget bättre än att få spendera varje dag tillsammans med Liten.

Och att få spendera varje dag tillsammans med älsklingen (när han inte jobbar).


Jag är helt enkelt väldigt glad för att få vara jag.


Ovido - Quiz & Flashcards