Leons Mamma!

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma - 29 mars 2012 14:48

Återigen får jag påpeka att tiden går helt otroligt fort! Men nu har jag en liten stund över till att uppdatera om det senaste :)


Vi har suktat efter en ny bil väldigt länge, men kraven har varit stora och ekonomin har varit mindre.

Men nu, äntligen verkar det som att vi hittat rätt bil!

Idag ska vi in till bilfirman och skriva lite papper och förhoppningsvis hämtar vi bilen imorgon! :)


Tanken har varit en stooor och säker Volvo. Jag är riktigt såld på Volvo..

MEN.. Jag satt och funderade, medans jag kikade runt och det slog mig.. Att Volvon som vi har, är dyr i försäkring och skatt och det är ännu dyrare med nyare Volvo..(För att inte tala om bensinförbrukningen!) Och så funderade jag på var det egentligen är vi kör.. Det blir ju bara korta svängar som mest. Dagis, stan osv..

Vi diskuterade detta och kom fram till att vi inte behöver en stor Volvo..


Vi vill ha mycket utrymme, så att vi kan få plats med saker, barnvagn te.x

Och den bilen vi hittat har allt det där. Den är mindre än Volvo, men bättre planerad, med stort lastutrymme och smarta fack för förvaring. Den ger känslan av att vara en minibuss.

Passar perfekt för den lilla familjen!


Nu hoppas jag bara på att den håller ;)

Magkänslan är i varje fall bra!


Samtidigt som vi byter så säger vi adjö till Volvon, som har varit en riktigt bra vän, men som börjar ge upp!

Det kommer förhoppningsvis kännas bättre när man vant sig vid den nya och då om den håller :)


Så ser dagen ut för oss idag.


När vi kommer hem ska jag fortsätta med det vanliga. Städa, tvätta osv.

Det är Torsdag och veckans sista dagis och arbetsdag och vi hoppas på en mysig helg tillsammans, hela familjen!

Imorgon bitti ska vi allihop åka på teater. Det är för grabbens skull och hela hans dagis skulle dit, så vi får hoppas att det är någerlunda underhållande ;)


Påskfirande blir även denna helgen då han ska spendera påsken med sin pappa.


Nu ska jag fixa iordning lite innan jag pyser till dagis!


Var rädda om varandra!   

Av Emma - 23 mars 2012 08:27

Nu är det helg på riktigt. Ska försöka fixa så att Lillan somnar och så att Prinsen kan titta på film om en stund så att jag kan ta en dusch!

Sedan har jag lite småplock. Jag ska lägga tvätt i tumlaren så att det hinner torka innan vi ska iväg.

Prinsen ska lämnas hos sin pappa och jag, mannen och Lillan ska hälsa på några vänner, medans vi ändå är där nere.

Tänkte att jag skulle ta en sväng på Röda korset med. Har inte varit där, sedan jag flyttade därifrån för drygt 1 år och några månader sedan!


Spännande!


Sen åker vi hem ikväll och njuter av helg.


Haft en jobbig natt, så vila behövs. Prinsen fick kruppanfall så jag fick springa med medicin, han fick bäras ut inlindad i sitt täcke.. Och så fick jag ligga med honom och lugna lite, läsa saga.. Jag hatar dessa anfall.. Det är så jobbigt för honom. Gör riktigt ont i mamma hjärtat!


Nu skriks det, så det är nog dags för Skruttan att sova lite.


Var rädda om varandra och ha en underbar helg!  

Av Emma - 22 mars 2012 08:43

Jag dra till Gekås själv istället! :D

Av Emma - 22 mars 2012 08:25

Sista dagen på dagis idag, för denna veckan och sista dagen för mannen på jobbet, för denna veckan. Härligt med helg!

Om jag fixar med allt inför morgondagen, idag, så kanske jag kan lura med mig mannen till Gekås idag istället för på lördag ;)


Jag vill ha naglar nuuu! Fått riktigt mycket inspiration till att göra mina egna gele naglar. Ska bli skoj.

Men då gäller det att vara effektiv idag ;)


Ska googla lite och kolla om jag kanske kan tvätta grabbens vinterkängor. Dom är grymt skitiga. Förstår inte riktigt hur dom leker på dagis! Men, så länge han haft kul så är det ju bra :)


Ha en underbar dag alla söta!   

Av Emma - 21 mars 2012 13:19

Idag har vi varit iväg på röntgen med Lillan. Det gick bra, det verkar inte som att det är något fel på henne..

Vi ska ha lite koll hädanefter på hennes vikt, eftersom hon inte vill gå upp riktigt som hon ska.

Men samtidigt är det individuellt, hur barnens växtperioder ser ut.


Vi har nu gått över till NAN 2. Lite tidigare än vad man ska, men det är ju bra om hon kan få i sig mer och gå upp i vikt. Idag lyckades hon smälla i sig en flaska på 225 ml! Hon brukar bara dricka 150 ml annars..


Igår sökte jag jobb och med lite tur hör dom av sig. Just nu (eller alltid) är det problem med skolan. Dom vägrar erbjuda mig den utbildning som dom förut tog ifrån mig... Funderar starkt på att ta kontakt med skolverket.


Anyways. Idag har det varit toppenväder. Känns verkligen att våren är här! Snart helg igen (F*n vad tiden springer!)

och min grabb ska till sin pappa. Jag ska försöka få fixat med badkaret i källaren, så att jag kan bada och så ska jag försöka städa bilen.

På fredag lämnar vi honom hos sin pappa och passar på att ta en fika med vännerna, när vi ändå åker ner.

Jag var egentligen sugen på en tur till IKEA, men det får vänta tills ekonomin tillåter. Istället ska det få bli en tripp till Röda Korset.

Lääängtar tills appen kommer, så att jag lättare kan lägga upp bilder och visa er mina fynd!


På söndag bär det av till the big city, där vi ska hämta en gungställning som jag köpt.

Prinsen kommer bli överlycklig :D


Nu tänkte jag titta på Unga mödrar innan det är dags för hämtning på dagis!

Resten av dagen blir det att tvätta, laga mat och ta det allmänt lugnt.


Imorgon ska det skickas paket och packas och städas!


Ha en underbar dag i vårvärmen!   

Av Emma - 19 mars 2012 21:09

Är det något man absolut inte kan kontrollera så är det tiden.. Känns som att den bara rinner iväg och man hinner inte riktigt med.


Bloggen har blivit lite lidande, då jag haft en massa annat i tankarna.

Allting kom på en gång. Mannen blev magsjuk, och då menar jag inte lilla magsjukan, uatn rejält! Jag som är livrädd för sådant var upptagen med att sprita händerna, städa toaletten med klorin 10 gånger om dagen (badrummet har ALDRIG varit så rent, som under denna perioden) och så var jag tvungen att ta hand om allt annat i hemmet. Lämna och hämta på dagis. Byta blöjor, mata barn osv.

Som om inte det räckte så blev Lillan dålig, så det blev flera besök på vårdcentralen och även besök på barnakuten.


När jag riktigt kände hur jag var på väg att falla ihop, började mannen tillfriskna och jag kunde äntligen släppa allt.

Jag som varit pigg och vaken, städat som en galning och fixat allting under dessa dagarna, kunde äntligen slänga mig på soffan och slappna av! Den kvällen somnade jag klockan 18.30, sedan sov jag. Och skönt var det, oj oj oj!


Idag har jag varit på möte på dagis. Det gav mig ingenting och jag tycker bara mer och mer illa om deras korkade regler och deras syn på saker och ting. Istället för att käfta emot, som jag gjort innan, lyckades jag ta in allt dom sa, för att sedan släppa ut det ur andra örat. Jag kände verkligen hur lite jag orkar bry mig.


Kommer man 5 min försent och hämtar så är det fel.

Lämnar man för tidigt på morgonen så är det fel.

Orka liksom?

Skulle det vara negativt att man vill vara ute i god tid och kommer 10 min tidigare än man ska? Nej, jag har viktigare saker att lägga min energi på!


På torsdag ska vi åka på hjärt och lung röntgen med Lillan och jag hoppas verkligen att det ser bra ut..

Det finns en del saker man kan vara rädd för som vuxen. Men det jag är allra mest rädd för är att det ska hända mina barn någonting. Det blir alltid en sådan jobbig känsla. Hjärtat dunkar så hårt i bröstet att man tror det är på väg att ta ett skutt ut och man glömmer bort att andas. Man känner hur benen pirrar och egentligen bara vill ge vika.

Så känns det ungefär när man väntar på ett allvarligt besked angående barnen.


Det får kännas hur det vill, bara det blir bra i slutändan!


Längtar tills appen är här, så att man kan blogga lite enklare. Då blir det tusen gånger lättare att uppdatera ofta, om än kortare inlägg.


Snart är denna dagen slut, men innan dess ska jag hinna med ett tv-program och lite tvättvikning och tvättande.


På återseende, snart!!!


Och kom ihåg att vara rädda om varandra   

Av Emma - 6 mars 2012 20:00

Jag är med o tävlar om kakor hos Fatou.

Vill du också tävla om goda cookies?


Gå in här;

http://fatou.se/2012/03/06/kaktavling/

Ovido - Quiz & Flashcards