Leons Mamma!

Alla inlägg den 25 september 2009

Av Emma - 25 september 2009 23:31

Här renoveras designen!

Ännu oklart hur jag tänker ha min design i bloggen.

Men är för trött för detta nu, så jag avvaktar tills imorgon och funderar lite till..


Sov gott allihop!

Av Emma - 25 september 2009 14:19

Jag har fått en del gjort nu under dagen.

Liten sov som en stock, jättelänge i våran säng.

På sitt nya lammskinn såklart!


Jag började med att spackla köket.

Tänkte faktiskt sätta press på mig själv och få det målat i helgen. (För mycket begärt av mig själv?)

Hade ju varit ruskigt skönt att få det gjort!


Sen ringde försäkringskassan och hon var TREVLIG idag. Jag blev nästan lite besviken, för jag hade ju gjort mig redo för att vara förbannad. Men tji fick jag.

Men jag påpekade dock att jag ville ha en ny handläggare.. Det var lite skoj..


Jag: "Är det du som är min handläggare?"


Hon: "Ja..."


Jag: "Vad bra, för jag begär en ny"


Hon: "Jaha.. Men varför?.. Jag kan ju lägga in om dina önskemål.. Men är du säker?"


Jag "Absolut! Bara lägg in!"


Hon blev lite kinkig, men det var skoj. Kunde hon ha efter att ha hånat mig som hon gjorde igår.

Dessutom gjorde jag henne införstådd med att jag vägrar ge upp. Kommer dra detta i grunden.


Efter det så laddade jag en maskin med tvätt och sedan fortsatte jag att spackla lite.

Då hade Leon sovit i TVÅ timmar och vaknade utvilad och glad :)


Satte honom i sin gåstol och dammsög vardagsrummet och plockade undan lite.


Nu får jag nog ge honom lite uppmärkksamhet.. Han äter nämligen upp sin kudde snart....


Ciao!

Av Emma - 25 september 2009 14:13

Ja, det blev ju en sväng till Jysk igår.

Men tidsoptimist som min sambo är så hade vi ynka 20 minuter på oss innan dom stängde.

Lite fick vi iallafall handlat.


Jag tittade ju på skinnen som jag skulle och det blev ett svart lammskin till Liten.

Han verkar gilla det.


Dessutom köpte vi 4 nya kuddar till sängen.

S protesterade länge över dom kuddarna som jag ville ha, så det blev 2 sådana och 2 andra som han fick välja.


När vi igår låg i sängen och skulle sova så passade jag på att utmana honom lite.

Jag bad honom testa 2 av kuddarna och berätta vilken som var skönast.

Det var ju örngott på, så han såg inte vilken som var vilken.


Direkt kastade han bort en av kuddarna.


Och ni kan ju gissa vilken det var.... Haha.


Så återigen skulle han alltså ha lyssnat på mig.

Av Emma - 25 september 2009 12:05

Idag ringer försäkringskassan och jag har en känsla av att jag kommer vara rasande arg......



Ganska sjukt hur dom får lov att håna människor.


Av Emma - 25 september 2009 10:05

Igår kväll när jag verkligen ville blogga så fungerade såklart inte vårt internet.

Jag försökte och försökte.

Ringde till Telias support, startade om allting och väntade en massa som man skulle.

Men det gick inte ändå.


Men jag möttes av en fin överraskning idag nr jag startade datorn.


Det fungerar!


God morgon förresten!

Ovido - Quiz & Flashcards