Leons Mamma!

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Emma - 17 september 2009 21:54

Det gick bra på BVC.

Första sprutan reagerade han inte ens på.

Men andra gjorde mer ont och han skrek en stund, men förvånande nog så lyckades vi få honom glad igen :)

Så det var inga problem denna gången.


Nu sover Liten, han var så trött att ögonen gick i kors på honom!


Dagen har flytit på som vanligt och gått väldigt fort måste jag säga.

Imorgon är älsklingen ledig och då ska vi fixa en del här hemma, vi ska också åka iväg och hämta ut ett rek brev som han fått och jag har lite att posta med.


Med lite tur och hjälp av S så kanske jag fåt tid över till att sy ett par byxor till lillen.

Jag hoppas det.

Kliar verkligen i fingrarna efter att få sätta saxen i något av alla underbara tyger jag fått.

Kanske jag till och med syr en filt till honom...

Det har jag haft i tankarna länge, länge, så nu tycker jag att det är dags för det :)


Ikväll har vi bara myst framför tvn till Idol och Lyxfällan.

Vi mumsade i oss chokladbollar som jag gjorde förut idag.


Känns som att jag börjar bli förkyld så jag får ligga lågt någon dag nu kanske.


Funderar på om jag ska ta ett bad eller om jag ska plocka lite här hemma innan det är dags för sängen....


Hur som helst så hörs vi imorgon!


Natti!

Av Emma - 17 september 2009 17:00

Jag älskar dig Liten!



 


Vikten idag: 8840 gram


Längden idag: 71 cm lång


 


Av Emma - 17 september 2009 15:30

Idag klockan 16.15 är det BVC som gäller.

Ska bli riktigt spännande att se vad Liten väger och hur lång han är.

 

 

Han ska också få sin andra vaccination.

 

 

Jag tycker inte alls om det...

Och det gör inte Liten heller.

 

 

Uppdaterar er senare om hur det gått och vad lillkillen väger!

Av Emma - 17 september 2009 13:04

Nu sitter jag här och väntar på att mina bilder ska laddas upp på fujidirekts hemsida.


När vi var i Malmö i helgen tog nämligen min syster 5-månaders bilder på Liten.

Riktigt, riktigt fina blev dom!


Fortfarande är det kallt ute och inne är det lite ruggigt.

Nu är verkligen hösten här!

Och jag ska inte sura för det.

Jag tycker nämligen om hösten :)


Ska vika in lite fler av mina tyger nu.

Av Emma - 17 september 2009 10:19

Oj, vad trött jag är idag!

Vädret är grått och tråkigt.

Egentligen skulle jag promenerat lite idag men när jag tittar ut så vill jag inte alls.

Jag tänker iallafall låta Liten gunga lite i sin nya gunga som han fått av sin moster.

Det tycker han är kul :)


Jag har fått gå flera gånger och vända honom rätt då han legat på magen och tränat krypning och sedan blir han så arg så att han gallskriker. Men så fort han hör att jag är på väg så blir han glad igen.

Min underbaring!


Jag tänkte pyssla lite med bloggen idag och se om det finns någon annan kul bakgrund och så.


Ni är kanske rätt så trötta på den jag har?

Ovido - Quiz & Flashcards