Leons Mamma!

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Emma - 15 september 2009 23:44

Vi har hunnit en del idag.

Älsklingen har varit jätteduktig som kaklat för första gången.

Det blev jättefint!


Helt klart är det inte ännu, men imorgon lär det vara färdigt :)


En liten smygtitt kan ni ju få....


 


Som ni ser så är plattorna väldigt kladdiga och det ser ut som ett bombnedslag.

Ska bli skönt när allting är klart!


Jag älskar det här med att ha eget hus!


Nu ska jag nanna.

Natti på er!

Av Emma - 15 september 2009 23:36

Vid 8 kom Linda och Rickard förbi och tillsammans tittade vi på Idol och Andra Avenyn.

Snackade och kollade bilder och youtube klipp.

Åt glass och sådär.

Riktigt trevligt faktiskt.


Deras isabel har nu fått sin första tand också :)


Jag har nu skapat en gratis fotobok och fixat klart 102 bilder för framkallning.

Älskar foton!


Snart blir det sängen för våran del.

Liten sover & har så gjort en bra stund nu.


Imorgon är det dags för handledarkursen på trafikskolan.

Ingenting jag ser fram emot direkt, men det ska bli skönt att få det avklarat!



Av Emma - 15 september 2009 13:30

Ja, idag är det en riktig kakel - bytar - dag!

Det är nämligen vad älskling håller på med just nu.

Han har aldrig kaklat innan, så det ska bli riktigt skoj att se resultatet.


Men det dröjer nog tills imorgon innan det är helt klart.

Kanske att jag kan ge er en tjuvtitt ikväll.

Dessutom måste jag ju ta bild på side by siden som jag lovade för hundra år sen!


Jag är så dålig på det där.

Ni får påminna mig om jag fortsätter att glömma bort saker!



Jag borde ta tag i mitt projekt på ovanvåningen med...


Men just nu sitter jag och vaktar dörren som älskling envisas med att ha öppen..

Ja, ni vet.. Så att inte vargen kommer in...


Oj, nu slutar jag. Nu blev det löjligt!

Av Emma - 15 september 2009 12:04

Nu är det riktigt otäckt tycker jag.

Den omtalade vargen har nu hittat hit.

Fortfarande en bit bort, men bara några mil...

Och jag läste nog någonstans att dom kan röra sig 20 mil på bara ett dygn!


Så, vem vet om den står i vår trädgård nu?


*sträcker mig för att se ut genom fönstret*.....


Jag är ärligt talat rädd för den...

Riktigt rädd dessutom.


Men det verkar bara vara jag som är det?...


Av Emma - 15 september 2009 10:00

Som jag nämnde i mitt förra inlägg så var vi ju i Malmö i helgen.

Eller ja.

Vi åkte ner i lördags och stannade till söndag.

Jag hoppade över att åka till Ullared med min syster, vi tyckte det var trevligare att åka ner.

Så, eftersom min syster var i Ullared till 19-tiden i lördags så spenderade vi våra timmar hos min mormor först.

Vilket var mycket givande.

Hon har precis flyttat och skulle göra av med en massa och inkluderat i ordet "massa" är ju förstås tyger.


Inte lite tyger, utan tyger i MASSOR.

Dom flesta trikåtyger, vilket är superbra för här ska det sys kläder till Liten!

Just nu har jag ingen bild på alla tygerna, då jag inte hunnit tvätta upp allt.

Med andra ord befinner sig en hel del nere i källarn i väntan på att få bli lite uppfräschade :)

Dom är ju förvisso nya, men dom har legat nerpackade länge, så det är lika bra att få det gjort.


Som ni kanske redan förstått så är det dom som ska få bo i hyllorna vi skuvade upp.


På ovanvåningen (som just nu enbart fungerar som förvaring) kommer jag inreda det ena rummet som mitt eget syrum / hobbyrum.


Ska bli kul att få inreda något till sig själv och sin hobby!


Självklart kommer det komma bilder på det när det är klart, och ja, kanske några på vägen till att bli klart också :)


Efter visiten hos min mormor åkte vi till min mamma som lagade god mat till oss.

Det kändes nästan som att bo hemma igen.

Där spenderade vi ett antal timmar innan det var dags att åka vidare till syrran.

När vi kom dit fick Leon presenter.

Bla fisherprice nallen som babblar alfabetet, sjunger och räknar och har sig!

Den tyckte han om!

Han fick också en massa kläder och sedan fotograferade min syster honom på ett fårskinn. Dom bilderna lär jag definitivt dela med mig av när jag fått dom.

Så fina dom blev!


Jag fick ett par rosa mysbyxor och ett par rosa fluffstrumpor.

Dessutom fick jag en te-låda.

Tack :)


Efter det blev det hemfärd och gud vad skönt det var att få komma hem!

Jag har nog aldrig känt så förut för något boende jag haft tidigare..

Självklart har jag trivts på andra ställen, men aldrig så som jag gör här.


Jag tycker inte om precis allting med detta huset, men faktiskt så är dom bra grejorna så pass bra att jag STORTRIVS ändå!

Här vill jag vara föralltid!


Ovido - Quiz & Flashcards