Leons Mamma!

Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 30 september 2009 22:20

Vill jag faktiskt ha i brevlådan IMORGON!


Dessutom väntar jag på min nya jacka, men den är inte här förrän tidigast fredag...



Kvällen har varit trevlig..

Snart dags för sängen.


Av Emma - 30 september 2009 15:22

Jag gjorde som Emma och SMSade 118 118 och frågade vad min blogg var.


Till svar fick jag:


"Hejsan! På www.leonsmamma.bloggagratis.se skriver Leons mamma Emma om livet som mamma till en liten pojke, men även om hur det är att vara sambo, hundägare och husägare. Ibland lägger Emma även ut bilder på sin husrenovering och sin lilla pojke som kallas för Liten."


Fint svar det där!

Men sant :)

Av Emma - 30 september 2009 14:28

Det är fortfarande lika kallt och faktiskt lite ruggigt här inne.

Älsklingen skulle väl aldrig tycka det, men jag är otroligt frusen av mig! burr...

Idag har jag i princip bara suttit och läst en massa sybloggar och fått en massa inspiration! (Fast jag har faktiskt också fyllt diskmaskinen ;) )


Fick en liten ide förut..

Jag har nämligen en fleecemorgonrock i beige och sedan fick jag en likadan fast röd av min syster.

Tror att vi fått varsin av mamma i julklapp någongång.

Hursomhelst, så använder jag bara dom när jag behöver gå utanför huset på mornarna och inte orkar ta på mig något annat.

Nu funderade jag då på att sy om den ena till en fleecejacka.


Vad tror ni om det?


För det är ju så myspysigt att ha det på sig när det är ruggigt!


Och bra är det att det finns luva på den också :)



Definitivt någonting jag kommer ge mig på ikväll, om vi kommer hem i någerlunda tid.

(Vi ska ju på middag hos några vänner)


Usch nej! Nu fryser jag ännu mer!!!

Av Emma - 30 september 2009 09:00

Fy vad jag sovit dåligt inatt!

Det har varit megakallt och vårt varma täcke har inte räckt till.

Kanske dags för duntäcket att komma fram?!


Men min fina älskling satte igång värmen i hela huset innan han gick till jobbet.

Så nu är här helt okej :)


Liten vaknade nu och det låter som att han behöver en ny blöja snart.....


Av Emma - 28 september 2009 21:28

I två dagar nu har jag haft jätteont i magen..

Det blev lite bättre efter lite medicin och babysim..

Men nu är smärtan tillbaka, trots medicin...


Blir det inte bättre snart så måste jag till vårdcentralen.


Som om inte det vore nog så är halsen totalt körd den med.


Välkommen hösten, liksom!


Gäller att vila så mycket det går imorgon.

Av Emma - 28 september 2009 21:15

Längst ner till höger hittar ni gästboken.

För mig är detta något helt nytt, men ni får gärna lämna ett avtryck där!

Av Emma - 27 september 2009 20:57

Imorgon är det återigen dags för babysim.

Ska bli skoj :)


Ikväll har jag haft en massa magont.. Som tur var så gick det över efter att jag tagit ett långt, varmt bad.

Kan behövas ibland.


Det har inte funnits ett enda bra (enligt mig) program på TV ikväll så jag har mest spenderat tid framför datorn.

Skönt att ha lite slötid med ibland.


Jag tänker nog fortsätta spendera lite tid med datorn innan det är dags för sängen.


Vi hörs imorgon (dvs om internet inte bestämmer sig för att krångla)


Natti!

Av Emma - 27 september 2009 13:03

Nu är vi äntligen hemma efter barnloppisen.

Inte för att det var tråkigt eller så (det var riktigt skoj!) men det är alltid skönt att komma hem.


Jag har tagit bilder på sakerna jag köpte.

Hittade faktiskt en hel del för en billig peng.


 

Först ut är "tha footwear" och längst bak på bilden är ett par fårskinnstossor som jag köpte för ynka 20:-

Framför dom står ett par luddiga tossor med tassar undertill. Dom köpte jag för 5:-

Mockasinerna kostade 10:- och dom ljusblå skorna (som inte verkar vara använda!?) köpte jag för 10:-


Allt som allt 45:- då!


 

Högst upp på bilden ligger 6 haklappar som jag köpte för 15:-

Under dessa syns två tallrikar som jag köpte för 2:-/styck.

Och sedan en fuskpolo för en 10:-


29:- var det sammanlagt där!


 


En dyna till hans matstol med sköldpaddor köpte jag för 10:-



 

Överst på bilden är en leksak (som Leon älskar). Den kostade 20:-

Boken "Hur jag blev till" och "285 godnattsagor" kostade 5:- tillsammans.

Och boken "saker som rör sig" kostade 5:-


30:- för allt.


(Blev glad att jag hittade boken "Hur jag blev till" då jag minns att vi hade en sån hemma när jag var liten.)



114:- kostade allt, vilket verkligen inte var farligt.

Loppisen var jättetrevlig med ett enormt utbud.

Jag är helt klart nöjd!




Skapa flashcards