Leons Mamma!

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Emma - 20 oktober 2009 20:42

Ikväll är en riktigt härlig kväll!

Mannen tränar, Liten sover och jag sitter här för mig själv med en kopp te.

-Julte!

Jag älskar julen och vill gärna skynda på den lite ;)

Kanske lite tidigt men jag tycker det är mysigt.

(Inte för att jag skyndar på det med att skaffa julgran eller så, nä någon måtta får det faktiskt vara)


Och det som bidrar lite till att det är en härlig kväll är att det är DH om en kvart :)

Och förut idag kollade jag Andra Avenyn på svt.se

Jag tycker verkligen om tisdagar!



Förut ikväll var vi borta hos grannen som bjöd på kaffe och kakor.

Alltid kul med trevliga grannar!


Nu ska jag förbereda lite inför en timmes tv-tittande och så hoppas jag att Liten fortsätter sova under DH iallafall.

Han är så grymt trött idag...


Hoppas att ni har det bra ikväll!

Av Emma - 20 oktober 2009 12:42

Ni vet hur skönt det är att äntligen komma hem efter att varit borta över en natt och haft en lång väg hem?

I Söndags när vi kom hem från Malmö så kände jag så..

Men till min stora besvikelse var det iskallt när vi kom innanför dörren.

Pelletsbrännaren hade av någon anledning lagt av.

11 grader hade vi inomhus...

Det tog en stund innan älsklingen hade lyckats få igång den igen och därefter ytterligare X antal timmar innan värmen kom..


Under kvällen satt vi i soffan med filtar, tända ljus, tv och våfflor.

Det var riktigt mysigt.

Men inte så mysigt att jag vill det ska hända igen....


Och vilken tur att jag köpte doftljus innan vi åkte hem från Malmö.


     

I fönstret står också ljusen jag fick från Emma. Dock har jag inte velat använda dom ännu :)

Man sparar det fina till sist...

(Det är inte meningen att Ior ska bo i fönstret...)

Av Emma - 20 oktober 2009 12:39

Jag tävlar hos Emma om en handkräm från Oriflame.

Under hösten och vintern, ja, när det är kallt helt enkelt brukar mina händer bli torra och jobbiga.


Hoppas att jag vinner :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards