Leons Mamma!

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Emma - 19 oktober 2009 09:16

Jag känner mig ganska irriterad på BVC.

Tycker att dom gått lite för långt nu...


Vi fick en tid till dom, för sex-månaders kontroll.

Tiden var runt den 16:e eller något.

Runt den 7:e någongång ringde hon och frågade varför vi inte var där, vi hade tid då.

Jag sa till henne att vi inte fått tid den dagen utan runt den 16:e (minns inte exakta datum nu).

Hon sa att det lika gärna kunde vara hon som hade fel..


Och hon skulle skicka hem en ny tid.

Fine, tänker jag.

Tiden hon skickade hem är idag klockan 11.

Jag ringde för att höra om hon kunde ta emot oss lite tidigare då vi ska vara på babysimmet klockan 12 och det är fotografering där idag..


Då påpekar hon för mig att det faktiskt är JÄTTTTTTTTTEVIKTIGT att vi kommer idag och att det inte går att ändra såhär tätt inpå.


MEN HALLÅ!?

Pappret kom hem i brevlådan i fredags.

Hur skulle jag kunna ringa tidigare?

Så.. Vi åker dit och sen får dom snabba sig på.

För jag tänker då inte missa babysimmet en gång till!

Har ju missat det dom senaste två gångerna då vi varit sjuka, men idag är det faktiskt fotografering under ytan och det är ju bara så coolt!


Nej, jag tänker INTE ha dåligt samvete för att DOM klantar till det.


Lite nyfiken är jag kanske ändå på vad han väger och så ;)


Av Emma - 19 oktober 2009 09:09

I lördags bar det av till Malmö och syster.

Vi käkade tacopaj, såg på film och hade det jättemysigt.

Besökte deras nya lägenhet som var riktigt fin!

Jag sjöng lite karaoke (stackars deras nya grannar) så skoj!

Vi såg den där filmen, "en shoppaholics bekännelser" eller vad den heter.

Den får inte direkt bra betyg av mig...


Vi tog det mest lugnt och alla var lite låga, då min systers katt dog natten till lördag...

Det kändes konstigt att vara där, utan kissen..

Dom har en till katt, men den är inte så social som den andra var.

Den kom alltid fram och kelade.


Det är ju så jobbigt när djur går bort..

Jag brukar aldrig tänka på att det kan hända Fanny..

Nej, jag inbillar mig alltid att hon är odödlig.

Känns bäst så...


Men förut det tråkiga så hade vi det mysigt.


Innan vi åkte hem drog vi en sväng till Hornbach för att kolla in trappor.

Hittade dock inget som passar oss, men förr eller senare så dyker det upp någonting!


Och säg till om ni vet någon som ska slänga ut sin trappa ;)


Tack för en fin helg syster!

Ovido - Quiz & Flashcards