Leons Mamma!

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Emma - 1 oktober 2009 21:47

Älsklingen kom hem senare än tänkt idag, så det blev inget städryck. Får bli imorgon.

Då blir det ordentligt!

Imorgon blir det nog bara en "stanna inne och mysa i pyjamas-dag".

Har ingen lust alls att gå ut i denna kylan.


Köpte inga blommor idag, utan det får nog också bli i helgen om vi har tid.


Har haft R här ikväll som hjälpt oss med passbiten till spisen.

Sen har vi kollat Idol och lyxfällan.


Så, ikväll är det bara sängen kvar :)


Natti!

Av Emma - 1 oktober 2009 15:51

Snart kommer älsklingen hem och då är det dags för en shopping-tur till ICA för att fylla på lite i kyl och frys.

Dessutom tänker jag kika lite om det finns några fina blommor att köpa.


När det är så mörkt som det börjar bli om kvällarna nu och kallt så är det härligt med mycket ljus och lite blommor.

Det värmer lite i tankarna iallafall.


Har nu också dammsugit lite och testat dom nya doftkulorna som man suger upp med dammsugaren vid varje påsbyte.

Det doftar underbart när man dammsuger och det får mig att vilja göra det oftare :)


Kommer ta ett ordentligt ryck här idag och imorgon är det ju fredag (redan!?) och då blir det mycket lättare för mig att kunna städa en massa när älsklingen kan ta hand om Liten under tiden.


Det har varit lite jobbigt idag att få honom att sova när han varit megatrött, så jag hoppas att han kan somna gott i bilen sen..


Har ringt en massa samtal idag..

Försäkringskassan är helt hopplösa.

Dom bestämmer sig redan från början innan dom ens tagit del av information.

Min läkare däremot är världens bästa!

Hon stöttar mig till 100% och säger att vi inte ska ge upp.

En sådan sak gör mig otroligt glad!


(Försäkringskassan ringde precis och beräattade att dom ska ta beslut i mitt ärende på måndag och innan dess ska dom gå igenom allting igen! WOW! Kanske, kanske att det blir ett positivt beslut då!)


Nu bör älskling komma hem snart.


Får nog kila nu!

Av Emma - 1 oktober 2009 12:05

Har precis fått Liten att somna, så trött han var!

Tänkte att jag skulle ringa försäkringskassan medans han sover så att man har det gjort. Men hon var på lunch...

Så typiskt.

Klockan 13 är hon tillbaka och då hoppas jag verkligen att jag får tag på henne.


Läste idag i tidningen att vargen är väldigt nära nu. Och att den haft ihjäl ytterligare ett får.

Alltså.. Varför skjuter ingen den?

Den förstör ju för så många...


Imorse när jag vaknade så var här varmt som i en bastu.

Visserligen hade jag bett älsklingen skruva upp värmen så vi slapp vakna en gång till med 15 grader inomhus!

Men idag blev det en aning för mycket värme.


När älskling kommer hem blir det nog att åka och handla lite och idag ska här städas.

Ikväll vet jag inte vad som händer, men något skoj hittar vi säkert på! :)



Ovido - Quiz & Flashcards