Leons Mamma!

Alla inlägg under september 2009

Av Emma - 17 september 2009 15:30

Idag klockan 16.15 är det BVC som gäller.

Ska bli riktigt spännande att se vad Liten väger och hur lång han är.

 

 

Han ska också få sin andra vaccination.

 

 

Jag tycker inte alls om det...

Och det gör inte Liten heller.

 

 

Uppdaterar er senare om hur det gått och vad lillkillen väger!

Av Emma - 17 september 2009 13:04

Nu sitter jag här och väntar på att mina bilder ska laddas upp på fujidirekts hemsida.


När vi var i Malmö i helgen tog nämligen min syster 5-månaders bilder på Liten.

Riktigt, riktigt fina blev dom!


Fortfarande är det kallt ute och inne är det lite ruggigt.

Nu är verkligen hösten här!

Och jag ska inte sura för det.

Jag tycker nämligen om hösten :)


Ska vika in lite fler av mina tyger nu.

Av Emma - 17 september 2009 10:19

Oj, vad trött jag är idag!

Vädret är grått och tråkigt.

Egentligen skulle jag promenerat lite idag men när jag tittar ut så vill jag inte alls.

Jag tänker iallafall låta Liten gunga lite i sin nya gunga som han fått av sin moster.

Det tycker han är kul :)


Jag har fått gå flera gånger och vända honom rätt då han legat på magen och tränat krypning och sedan blir han så arg så att han gallskriker. Men så fort han hör att jag är på väg så blir han glad igen.

Min underbaring!


Jag tänkte pyssla lite med bloggen idag och se om det finns någon annan kul bakgrund och så.


Ni är kanske rätt så trötta på den jag har?

Av Emma - 16 september 2009 22:54

Tack för era kommentarer ang kaklet.

Jag tycker det är riktigt skoj när ni kommenterar!


Idag har jag och älskling varit på handledarkursen på körskolan.

FY vad tråkig!

Skönt att man bara ska gå på den en gång.

Och som tur är så dröjer det ju ett tag innan Leon ska börja övningsköra :)


Så nu ska jag bara betala avgiften och sen ska jag skicka in papperna!

Det får jag nog ta och göra imorgon.


Älskling har varit ledig måndag, tisdag och idag onsdag, men imorgon ska han jobba..

Som tur är så får han lov att vara ledig på fredag igen!


Jag tycker det är så mysigt när han är hemma hos oss.


Kaklet är nästan klart nu så snart ska ni få se resultatet.

Jag tyckte det blev skitsnyggt minsann :)

Bums i sängen nu!


Vi hörs imorgon.

Natti.

Av Emma - 15 september 2009 23:44

Vi har hunnit en del idag.

Älsklingen har varit jätteduktig som kaklat för första gången.

Det blev jättefint!


Helt klart är det inte ännu, men imorgon lär det vara färdigt :)


En liten smygtitt kan ni ju få....


 


Som ni ser så är plattorna väldigt kladdiga och det ser ut som ett bombnedslag.

Ska bli skönt när allting är klart!


Jag älskar det här med att ha eget hus!


Nu ska jag nanna.

Natti på er!

Av Emma - 15 september 2009 23:36

Vid 8 kom Linda och Rickard förbi och tillsammans tittade vi på Idol och Andra Avenyn.

Snackade och kollade bilder och youtube klipp.

Åt glass och sådär.

Riktigt trevligt faktiskt.


Deras isabel har nu fått sin första tand också :)


Jag har nu skapat en gratis fotobok och fixat klart 102 bilder för framkallning.

Älskar foton!


Snart blir det sängen för våran del.

Liten sover & har så gjort en bra stund nu.


Imorgon är det dags för handledarkursen på trafikskolan.

Ingenting jag ser fram emot direkt, men det ska bli skönt att få det avklarat!



Av Emma - 15 september 2009 13:30

Ja, idag är det en riktig kakel - bytar - dag!

Det är nämligen vad älskling håller på med just nu.

Han har aldrig kaklat innan, så det ska bli riktigt skoj att se resultatet.


Men det dröjer nog tills imorgon innan det är helt klart.

Kanske att jag kan ge er en tjuvtitt ikväll.

Dessutom måste jag ju ta bild på side by siden som jag lovade för hundra år sen!


Jag är så dålig på det där.

Ni får påminna mig om jag fortsätter att glömma bort saker!



Jag borde ta tag i mitt projekt på ovanvåningen med...


Men just nu sitter jag och vaktar dörren som älskling envisas med att ha öppen..

Ja, ni vet.. Så att inte vargen kommer in...


Oj, nu slutar jag. Nu blev det löjligt!

Av Emma - 15 september 2009 12:04

Nu är det riktigt otäckt tycker jag.

Den omtalade vargen har nu hittat hit.

Fortfarande en bit bort, men bara några mil...

Och jag läste nog någonstans att dom kan röra sig 20 mil på bara ett dygn!


Så, vem vet om den står i vår trädgård nu?


*sträcker mig för att se ut genom fönstret*.....


Jag är ärligt talat rädd för den...

Riktigt rädd dessutom.


Men det verkar bara vara jag som är det?...


Ovido - Quiz & Flashcards