Leons Mamma!

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 6 april 2009 11:25

Och förhoppningsvis det sista.

Får erkänna att det var ganska sura miner från min sida idag.

Jag är så trött på att inte kunna sova ordentligt. Det gör ont överallt.


Jag är så rädd.. Mest för att det inte går att förbereda sig inför något sånthär.. Man har ju aldrig gjort det förr..


Men jag får hämta nya krafter och tänka positivt så går det nog..


En dag kvar nu. Imorgon är Liten beräknad.

Jag längtar efter att få träffa min lille son....



 

Av Emma - 5 april 2009 22:11

Snart är det bara EN dag kvar till BF!

EN!!!


Har nog aldrig varit så livrädd som jag är just nu...

Samtidigt som jag längtar massor efter våran underbara son!


Allting är färdigt i princip så det är bara att titta ut när du vill, Leon.


Har känt massor av smärtor idag, i mage och rygg.

Men eftersom jag inte har den blekaste om hur det ska kännas så är det väl bara att köra på som vanligt antar jag.


Snart är vi Mamma och Pappa...



 

Av Emma - 5 april 2009 18:36

Har kollat en massa på hemnet.se

Så många vackra hus det finns.

Och jag hittade några riktigt billiga renoveringsobjekt, med riktigt härliga gamla anor och med härlig skogsträdgårdar..


Tyvärr, är inte sambon och jag eniga riktigt.

Han är så kräsen, medans jag kan tänka mig att ha lite att renovera.

Kanske har han rätt i mycket, men samtidigt känner jag att det skulle vara ett äventyr att ge sig på.


Jag tänker fortfarande väldigt mycket på det huset vi hittade i slutet av förra året, som vi båda förälskade oss i..

Vi ville få ner priset med 40 000:- då brunnen visade sig vara "olaglig" och det var prio1 att fixa iordning. (Att ordna brunnen skulle då kosta oss 40 000:-)


Säljaren ville inte mötas på halva vägen och huset blev då aldrig vårt.


Fick höra för ett tag sedan att en dansk köpt det och det brevidliggande huset.. Vi körde förbi för bara en vecka sedan och då stod det fortfarande tomt.

Det är så typiskt och jag blir så ledsen.

Danskarna har lättare för att smälla upp pengarna och köper nästan alla hus här.. Vilket gör det ganska svårt för oss som verkligen vill köpa hus och bo i det permanent. Alla hus är i princip sommarstugor...


Men jag tänker fortsätta att drömma.. Och en dag hittar vi, tillsammans ett hus som vi verkligen tycker om.

Ett hus blir ju en del av livet, ens hem.


Jag längtar efter den dagen då vi båda hittar det perfekta huset (igen!)


Av Emma - 5 april 2009 18:28

Japp, en riktigt härlig helg har vi haft.

Syrran och hennes sambo var här igår och vi grillade.

Dom hade med sig sina söta, men stora rottweilers.

Maten blev kanon och det var riktigt skoj att träffas igen.

Vi träffas ju inte allt för ofta eftersom det är en bra bit att åka.

 

Efter maten tog vi en sväng och tittade på ett vildsvin. 

Den lilla utflykten var ganska uppskattad. 

Jag tycker också att det är trevligt, men är ju ganska bortskämd med att kunna hälsa på den lille grisen när jag vill. Häftig är han iallafall :)

 

Annars har det varit lugnt här. Haft ont en hel del i magen och foglossningen är inte nådig.

Vi ska inte ens prata om hur svullna mina fötter är. 

Älsklingen tycker att dom är söta, medans jag tycker att dom är riktigt groteska och allmänt jobbiga. Fötter fyllda av vatten (så mycket att dom nästan spricker) = Enorm smärta. Går knappt att gå.

 

Men som jag sagt förut..

Jag ska inte klaga, för jag vet vad jag får ut av det! 

Nu är det endast 2 dagar kvar till BF för våran Liten och jag längtar något ENORMT!

Av Emma - 3 april 2009 11:09

Äntligen är det Fredag igen.

Känns dock som att tiden springer iväg.

Det var väl Fredag igår?

Usch ja.

 

Men idag är det exakt 4 dagar kvar till BF.

Snacka om att det börjar bli pirrigt i magen nu.

Men jag längtar! 

Rädslan finns där och det känns konstigt då jag aldrig varit i denna situationen.

Det känns konstigt att magen snart är borta och det inte finns någon som ska sparkas på mig mera.

Men jag är så lycklig. 

För snart är bebis här hos oss och ett livstidsjobb ska ta sin början.

 

Även om det kanske blir krävande, så finns det nog faktiskt inget jag hellre gör.. 

 

Tänk att jag och S skapat en underbar liten kille.

Inte konstigt att man längtar efter att få träffa honom.

Och att få dela den glädjen med så många andra är helt sjukt underbart :)

 

Idag är humöret på topp och jag tänkte njuta av det vackra vädret.

Kanske jag borde fortsätta med min städning också.

Det går ju inte undan om man säger så..

 

Fötterna och händerna är stora som få och jag har nog aldrig någonsin varit så svullen..

Men igen, det är det värt!

 

Njut nu av dagen och glöm inte att påminna dina nära om hur mycket dom betyder. Det är så viktigt!

 

Kram!

Av Emma - 3 april 2009 10:47

Jag blev utmanad av Emma


Utmaningen består av att man ska svara på nedanstående frågor, sen utmana ytterligare 4 stycken och även tala om för dom att dom är utmanade.

Fråga 1. Vilken mat äter du oftast?
Spagetti och köttfärssås blir det en del. Men nu under graviditeten har det blivit ALLT i princip :) Mat är ju så gott..

Fråga 2. När du är på kalas,är du den som sitter kvar eller den som hjälper till att duka av?
Jag tror faktiskt att jag gärna hjälper till, men det beror ju på vem man är hos.

Fråga 3. Var sitter du helst när du bloggar?
Har inget direkt val. Datorn har sin plats i vårt genomgångsrum nedanför trappan. Men det duger bra där med :)


Fråga 4. Köper du ofta trisslotter?
Nej, inte ofta. Sambon är mer för sånt.

Fråga 5. I vilken stad eller land har du haft din senaste semester?
Sverige :P Faktiskt längesedan jag var utomlands. ( Om inte Danmark räknas dådå )
Fråga 6. Vilken tv-kanal tittar du helst på?
Trean och Femman är lätt dom bästa!



Jag utmanar:  Evelina, Pernilla, Emelie & Denise

Av Emma - 2 april 2009 21:50

Allting såg fint ut på förlossningen och bebis mår bra.

Han har lurats i flera dagar och knappt rört sig.

Men nu är det full fart i magen igen.


Tydligen har jag en massa sammandragningar som jag inte ens känner ibland.

Och det är ju ganska bra, att jag inte känner dom menar jag ;)

Men jag tror att Liten vill titta ut snart..


Det är så spännande! 

Men fram tills dess så fortsätter jag i mitt eget tempo med städning, tvättning och allt det dära!

Här ska ju helst vara fint när han kommer :)


Nu ska jag lägga mig och sova, blev visst ganska sent idag med.


Gonatt!

Av Emma - 2 april 2009 13:19

Nu åker vi in på en koll, då bebis inte rört sig alls mycket..

Är nog ingen fara, men man vill ju helst vara säker.

 

Uppdaterar senare, när jag kommit hem igen :)

 

Hoppas ni får en riktigt härlig dag i solen! 


Ovido - Quiz & Flashcards