Leons Mamma!

Alla inlägg under april 2009

Av Emma - 10 april 2009 09:16

3 dagar över tiden och 3e natten i rad som jag inte får sova.

Värkarna vägrar ge med sig och kommer under hela natten med 9-10 minuters mellanrum. Det gör riktigt ont..


Stackars S får ingen sömn han heller eftersom jag ligger och gnyr av smärta..

Han är underbar.. Har värmt vetekudden till mig 3 gånger inatt.

Sen försöker han massera mig, men det är svårt att tycka det är skönt under värkarna.. 


Gick upp vid halv 5 och slängde mig i duschen..

Då trodde jag att jag skulle dö. 

En het dusch hjälpte litegrann och det var skönt.


Men inatt måste jag sova.

Får se om jag åker in och får en "sovdos" som förlossningen erbjöd mig.


Surt att åka så långt för det bara..


Vi får väl se.


Nu vill jag ha ut Liten!!!

Av Emma - 9 april 2009 07:18

Lilla du där inne

jag undrar så vem du är.

Att jag vet så lite om dig

fast du redan är här.

Är det dina tår jag känner?

Är det ditt hjärta jag hör slå?

Är det sant

att du har ögon och naglar

och en mage att pussa på?

Jag vet så lite om dig

fast du redan är här.

Men jag älskar dig som tokig

vem du än är.


 

Av Emma - 9 april 2009 06:07

Nää, ingen sömn inatt heller.

Klockade värkarna och under hela natten har det hållt på med 9-10 minuters mellanrum.

Testade alvedon men utan resultat.

Konstigt att det bara gör ont om nätterna.

Blir så grinig av att inte få sova..

Och ont gör det :(

 

Så fort jag gått upp så avtar det..

Varför är det så?... :(

 

Hur länge ska jag behöva gå med detta?

Det gör förbaskat ONT...

Av Emma - 8 april 2009 21:55

Varför börjar alltid det onda komma på kvällen?..

Värkarna har satt fart igen..

Undrar om man får sova något inatt..

 

Lägger nog upp bilden på tossorna imorgon istället.

 

Nu ska jag äta glass innan jag går och lägger mig :)

 

Natti.

Av Emma - 8 april 2009 13:30

Värkarna gick över, men har fortfarande känningar.

Slemproppen gick förut idag och det känns verkligen nära nu..

Men ack så läskigt..

 

Tänkte försöka få igång det lite..

Kanske putsa fönster?

Tvätten är jag redan i full gång med...

 

Ville bara uppdatera lite..

Lägger nog upp bild på Liten`s nya tossor som jag fyndade på Tradera, lite senare.


Av Emma - 8 april 2009 05:52

Nu vet jag att jag lever.

Haft värkar under natten & klockan 5 orkade jag inte ligga ner längre. 

Älskling gick upp med mig och det blev faktiskt lite bättre :)


Nu hamnade jag här och älskling diskar.

Lite knäppt kanske eftersom klockan inte är speciellt mycket..


Hoppas att det är på G nu snart så att jag slipper gå som grannen.. (Hon har haft värkar i 3 veckor och åkt in o ut från förlossningen).

Så jobbigt hoppas jag inte att det blir...


Iallafall så ska jag äta frukost med min S innan han åker till jobbet och sedan ska jag tvätta.


Uppdaterar lite senare..


Godmorgon :D

Av Emma - 7 april 2009 21:29

Har varit ute och åkt lite idag.

Först tvättade jag en massa under dagen.

Lagade spagetti o köttfärssås lagom till S kom hem.

Vi åt och åkte sen och hälsade på vildsvinet.

Som för övrigt fått ett namn nu, Gunvald.

Jag hade med mig lite gottis till honom.

Lite våfflor som blivit över, vitlöksbröd, kanelbullar och potatis.

Det uppskattades :)


Det är så kul att se ett litet vildsvin vara så tam som han är! 

Det bästa han vet är att bli kliad :D


Nej, nu ska jag upp och duscha för att sen landa på kudden. 

Är trött i hela kroppen och imorgon fortsätter tvättandet.


Men jag är iaf hemma och inga tecken på bebis har uppstått, ännu.

Han vill helt enkelt inte fylla år idag.


Kanske imorgon?

Man kan ju hoppas.


Gonatt! :)

Av Emma - 7 april 2009 11:38

Men Liten verkar inte vilja titta ut idag.

 

Vi var ju på 3D ultraljud i Malmö också.

Där fick vi ett annat BF-datum som var den 10:e April.

Jag har hela tiden gått efter den 7:e och kommer fortsätta att göra det, men kanske man ändå ska ha i åtanke att det finns ett datum till :)

 

Jag hoppas att han kommer snart, för jag längtar verkligen.

Samtidigt ska man väl njuta av den sista tiden man har som bara 2.

 

Idag sov jag till 10.30

Jag har börjat bli ganska trött nu..

Kanske är det ett tecken på att det snart är dags?

 

Vi får väl se :)

 

Får väl passa på att säga hej till vecka 41 dådå :)

Ovido - Quiz & Flashcards