Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Hus Hus Hus

Av Emma - 5 april 2009 18:36

Har kollat en massa på hemnet.se

Så många vackra hus det finns.

Och jag hittade några riktigt billiga renoveringsobjekt, med riktigt härliga gamla anor och med härlig skogsträdgårdar..


Tyvärr, är inte sambon och jag eniga riktigt.

Han är så kräsen, medans jag kan tänka mig att ha lite att renovera.

Kanske har han rätt i mycket, men samtidigt känner jag att det skulle vara ett äventyr att ge sig på.


Jag tänker fortfarande väldigt mycket på det huset vi hittade i slutet av förra året, som vi båda förälskade oss i..

Vi ville få ner priset med 40 000:- då brunnen visade sig vara "olaglig" och det var prio1 att fixa iordning. (Att ordna brunnen skulle då kosta oss 40 000:-)


Säljaren ville inte mötas på halva vägen och huset blev då aldrig vårt.


Fick höra för ett tag sedan att en dansk köpt det och det brevidliggande huset.. Vi körde förbi för bara en vecka sedan och då stod det fortfarande tomt.

Det är så typiskt och jag blir så ledsen.

Danskarna har lättare för att smälla upp pengarna och köper nästan alla hus här.. Vilket gör det ganska svårt för oss som verkligen vill köpa hus och bo i det permanent. Alla hus är i princip sommarstugor...


Men jag tänker fortsätta att drömma.. Och en dag hittar vi, tillsammans ett hus som vi verkligen tycker om.

Ett hus blir ju en del av livet, ens hem.


Jag längtar efter den dagen då vi båda hittar det perfekta huset (igen!)


 
 
emma

emma

5 april 2009 20:26

bor ni i skåne? *nyfiken* är från lund från början...

http://emmaoskrutten.blogg.se

 
Birsen

Birsen

5 april 2009 22:18

Tack! Ja jag har också bristningar men det skiter jag fulständigt i. Bara lit ebesviken på att inte få den riktiga gravidmagen än. Men det går ju åt rätt håll ;-).
För oss to det 2 år att hitta huset vi ville ha. Så ge inte upp. Det va helt enkelt inte meningen att ni skulle få det huset. Lerta vidare :-)

http://birsen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards