Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Tacksam För Livet!

Av Emma - 25 juli 2009 20:20

S, jag och Leon åkte i morse till Ljungby för att kolla på bil, det var dock stängt.. Körde förbi en loppis där jag bara var tvungen att kika lite.

Svindyra var grejerna, men jag köpte 3 plagg till Liten för 20:- styck.

En av tjejerna där tog 75:-(!?) per plagg. 

Då hade man likagärna kunnat handla nya grejer ju. 

Loppis ska ju vara något där man fyndar.


Efter det åkte vi till någon där S hittat en annons på en motorsåg. 

Så den köpte han.

Sen åkte vi äntligen till IKEA! 

Shoppade loss massor så nu är Litens rum helt komplett.

Gardiner, lampor och en massa annat.

Handlade också en ny vattenkanna då min förra gick sönder.


På vägen hem från IKEA låg vi bakom en lastbil som vinglade otroligt mycket.

S ville köra om den, men jag tillät inte honom (baksätesförare som man är).

Och tur var nog det...

Mannen i lastbilen körde som om han vore full och var nästan nere i dikeskanten flera gånger. 

Jag följde lastbilen med blicken hela tiden och tillslut så vek den över och for rakt ner i diket och small i några träd (skog runtom ju)

Var snabbt ute ur bilen för att hjälpa föraren och många andra stannade också.

S fick gå och hjälpa till medans jag gick tillbaka för att stanna hos Liten.


Inom en kort stund var både ambulans och brandkår på plats, vägen spärrades av och en stund efter kom polisen.


Vi fick prata med polisen och lämna vittnesmål innan vi fick åka.

Snacka om en chockupplevelse.

Var riktigt skakig en bra stund senare.


Olyckan kan ni läsa om här: 

http://www.smp.se/nyheter/almhult/allvarlig-skada-efter-trafikolycka%281439615%29.gm


Det är nu uppdaterat att föraren är lindrigt skadad istället för allvarligt skadad. 

Och det är jag glad för.

Mannen har haft änglavakt och jag hoppas verkligen att han kommer på fötter snart igen.

Det visade sig att han inte var full utan att det berodde på någon medicinsk anledning.


Men gud, vad jag är tacksam  för att vi inte körde om. Då hade vi kanske blivit nermejade, då lastbilen flera gånger var ute på vägens mitt.


Och framför allt är jag tacksam för Livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards