Leons Mamma!

Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Emma - 22 juli 2009 13:25

Dags för lite uppdatering igen dådå.

Dagarna har varit bra men samtidigt lite småjobbiga.

Efter att ha blivit illa behandlad av S föräldrar i 1,5 år så bestämde vi oss för att säga upp kontakten med dom.

Jag mår bara dåligt av en kontakt med elaka människor.


Så jag och S skickade tillsammans ett SMS och bad dom respektera att vi ville vara ifred.

Och jag hoppades väl på att det skulle vara så.

inte ett ljud från dom på hela kvällen..

Jag bad då S lämna sin telefon hemma när han skulle till jobbet dagen efter, för jag tänkte att han skulle slippa en massa samtal från dom på jobbet.

Om dom nu skulle försöka vara så listiga så att dom väntade med att höra av sig tills S var ensam? Vilket han då är på jobbet..


Och oj, vad rätt jag fick.


Klockan 7 igår morse ringde hans pappa.

Jag svarade utan att vara otrevlig på något sätt.

Fick då ta emot en massa utskällningar och gap och skrik.

Fick höra hur dum i huvudet jag var och att jag styrde S.


Jag försökte förklara för människan att det faktiskt var ett gemensamt beslut.

Älskling ser ju faktiskt hur illa dom behandlat mig, hotat att döda min hund och hotat med att amma Leon. Dessutom ville dom att jag skulle låta dom ta hand om Liten, när han kom till världen.


Enligt mig finns det inte ett rätt i huvudet på människor som beter sig så ochär det konstigt att jag inte vill lämna honom ensam med dom?


Nej, jag känner faktiskt att jag inte gjort någonting fel i detta.

Men om jag och S ska kunna ha ett fungerande förhållande så måste vi få vara ifred från dom. Och det håller han med om.


Igår körde vi förbi hans mamma som var ute och promenderade (!?) och fick motta en massa blickar.


Men jag bryr mig inte längre.

För jag är faktiskt ingen slagpåse!


Undrar vad deras nästa drag blir.

Dom har ju redan försökt förstöra våra liv innan.


Men jag ligger nog steget före ändå, skulle jag tro ;)

Det blir ju så när man lär känna människor. Att man vet precis vad dom tänker.


Det enda jag vill är att VARA IFRED!

Låt oss vara och sluta tro att ni kan ta mitt barn ifrån mig!

Jag är hans mamma och jag tar hand om min prins själv!

Sådeså..


Vad skönt att få skriva av sig.. 

Ovido - Quiz & Flashcards