Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

Hett, hett hett.

Av Emma - 2 juli 2009 13:48

Ännu en varm dag och jag klibbar fast överallt!

Ja, så varmt är det faktiskt!

Idag tänkte jag provköra min nya symaskin. Vi var ju på Jysk igår och bytte, då den andra redan började krångla.

Får hoppas på lite bättre tur med denna.


Idag ska jag sy klart filten till Leon i fleece med plattvadd inuti.

Blir perfekt att ha på golvet eller där det kan vara bra med något mjukt underlag.


Sedan tänkte jag ge mig på att sy ett par byxor till honom med.

Kanske att jag tar en sväng till biblioteket och kollar om där finns någon bok med mönster.

Dom är ju svindyra att köpa annars.


På söndag är det äntligen dags för den årliga Familjefesten med JÄTTEloppisen. 

Då ska jag hålla ögonen öppna efter mönster, tyger och annat skoj.


Imorgon har dom dessutom utförsäljning av tyger för 5:-/m

Hur perfekt är inte det då?!

Dit måste jag bara åka!

Så får vi hoppas på att

1. Det finns tyger kvar till mig.

2. Att det finns några tilltalande tyger

3. Att dom har begränsat med tyg så att inte alla våra besparingar går till det :o)


Ska också bortom till posten för att posta ett paket och hämta ett annat.

Jag har nämligen köpt ett paket med muddar på TRADERA.


Det är ju tidigare nämnt i bloggen hur mycket jag älskar Tradera.

Tänkte att jag skulle ge mig på att sälja lite där också snart igen.

Har ju flera mobiler som ligger och skräpar, nu när jag fått en ny! :o)


Jag hoppas att värmen dämpar sig lite snart innan jag brinner upp.... 

Eller svettar bort.

Vilket man vill.

För USCH, vad varmt det är!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards