Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Tjolahopp!

Av Emma - 12 maj 2009 11:15

Då var det minsann Tisdag idag och EN dag kvar tills min hemlis kanske kan avslöjas.

Jag längtar efter morgondagen som tusan!

Jag och Liten sov ganska länge idag och det var riktigt mysigt! :)

 

Idag består dagen av ett stort tvättberg som ska fixas. 

Disk i vasken X 1000.

Ett antal viktiga telefonsamtal som behöver ringas.

Frågan är bara om jag kommer få lov att göra allt detta av min lille buse.

Och så fort en färg är färdigtvättad så kräks han ner något i samma färg..

Toppen ju :P

Men jag älskar ändå livet som mamma och jag älskar Leon mest i världen!

 

Idag är det fint väder så en promenad får det faktiskt bli.

Antingen såhär under dagen eller senare ikväll med S.

 

Jag fick tag på optikern igår, efter många om och men och nu har jag minsann fått en tid nästa Måndag.

Nästa vecka tänkte S kanske ta ledigt Måndag, tisdag och onsdag (tror jag det var) och sen är det ju röda dagar och då blir det en hel vecka hemma med oss. Hoppas att han kan göra det, för oj, vad mysigt det hade varit!

Vi tänkte ta en sväng till Gekås med i nästa vecka.

 

Till helgen blir det ju konfirmation. 

Det är min kusin som ska konfirmeras.

Dock åker vi direkt till festlokalen istället.

Det här med kyrka och bebis är ingen bra kombination (Dessutom är jag inte så förtjust i kyrkor).

Efter det (eller innan?) ska vi åka en sväng till min morbror.

 

S ska ju kolla lite på hans avlopp och jag ska hämta lite grejer från min mormor.

Bla, ett köksbord som jag ska ha i köket (ett litet då alltså, som får plats i vårt mini-kök).

 

Dopklänningen ska också hämtas där, hoppas att den är fin nu!

Tänkte att jag skulle fråga mamma om hon vill åka till Stoff & Stil i Malmö och köpa nya band till den i marinblått.

Det är ju alldeles för långt för oss att åka dit.

 

Men vi får väl se.

 

Nu ska jag försöka ta tag i saker och ting här hemma.

Frukost måste jag äta också! :)

 

Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards