Leons Mamma!

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Emma - 3 augusti 2009 12:27

Måndag: Läs tidigare inlägg ;)

Tisdag: Läkarbesök

Onsdag: Förmodligen ska det packas och städas då med.

Torsdag: Träffa Pontus tror jag.

Fredag: Blir väl att pyssla inför flytten på dagen och sedan kommer S hem och då är det HELG och en veckas semester! Härligt!

Lördag: R kommer kanske hit.

Söndag: EN dag kvar!!! Vi lär nog fixa med det sista inför flytten då.

Måndag: Banken klockan 11 och vi får nycklarna till VÅRT hus. Början på vårt nya liv, tillsammans!Då ska det köras ved och bokhyllan vi reserverat på JYSK ska hämtas.

Tisdag: På tisdag kommer Bengtsson och då ska ALLA lådorna köras bort till huset. Dessutom ska vi till BVC klockan 4. Kan bli vår första natt i huset.

Onsdag: Kommer Roger och då ska allt det tunga flyttas.

Torsdag: Vi fortsätter med det sista och städningen ska ju också fixas i gamla huset. Dessutom ska Liten äta lite mat för första gången!


Längre än så är inte planerat ännu.


Det är nu exakt 7 dagar kvar!



Av Emma - 3 augusti 2009 12:17

Vilken härlig morgon det bjöds på idag! Nooot.

Regnet öser ner och det både åskar och blixtrar från och till.

Det är så typiskt att det alltid ska regna här.

Visserligen skulle jag ändå stannat inne hela dagen idag för att städa, sortera och packa.

Men ändå!


Just nu ligger Liten och sover i vagnen och jag har nyss hängt upp tvätt.

Igårkväll tog S ner alla gardiner och alla ljusa sådana är nu tvättade och luktar underbart!

Det är skönt när man kan packa ner saker nytvättade och klara. Bara till att sätta upp i nya huset sen.


idag har jag lite på min lista som måste göras.

Såhär ser den ut:


-: Tvätta så många fulla maskiner som möjligt :-

-: Hänga upp all tvätt :-

-: Packa ner allt i sovrummet :-

-: Dammsuga sovrummet samt torka golv :-

-: Städa ur garderoberna i sovrummet :-

-: Putsa fönsterna i sovrummet :-


Det ska helst hinnas med att packa ner en del till av köket.

Grejen är att allting tar lite extra tid då det ska läggas i lådor som ska in i vardera rum.

Vill inte packa upp och behöva springa runt till dom olika rummen där sakerna ska vara, utan då är det faktiskt bättre att redan nu packa det i rätt lådor.



Förresten så kommer nog mitt paket från H&M idag.

Jag tror det iallafall.

När jag sökte efter det på posten så var den senaste uppdateringen att det sorterats i Malmö klockan 04:45 imorse, eller något sånt.

Med lite tur så hinner det hit tills i eftermiddag.


Ska läsa lite bloggar nu och sen när Liten vaknat ska vi gå upp och börja med sovrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards