Leons Mamma!

Alla inlägg den 29 augusti 2009

Av Emma - 29 augusti 2009 13:25

Sent igårkväll fick jag för mig att sy ett par byxor.

Jag har aldrig sytt bebis-byxor och det blev såklart lite fel på vägen.

Men som tur är, ingenting som inte går att rätta till!


Byxorna blev efter många om och men färdiga och faktiskt hur bra som helst!

Kommer definitivt använda mig av det mönstret många gånger till!

När man väl kommer in i det så kan det nog inte ta merän 30 min - 1 timme att få klart dom!


Ännu lite förstora (storlekarna var lite skumma) men det gör ingenting. Då har han något att växa i!


Gissa om jag längtar efter att åka och inhandla mer spännande och roliga tyger!

Av Emma - 29 augusti 2009 13:20

Jag har äntligen fått leka av mig med symaskinen och jag sydde en kappa till vardagsrummet (ska sy en likadan till), tyget är från ett påslakan jag aldrig hann använda.

Eftersom vi använder ett stort dubbel-täcke i våran säng så har jag massor av enkel-påslakan som bara ligger.


Den ser väldigt sne ut på bilden, men det är den inte på riktigt!



Sedan sydde jag också en kappa till Litens rum! Blev jättesött.

Även den ser sne ut, och faktiskt så är det snett. Dock är det inte gardinen som är sne, utan stången. Ska fixa det sen.



Tyckte att det tyget passade riktigt bra!


Ni kan också se vilken härlig utsikt han har från sitt rum.

Skog, skog och skog!



Av Emma - 29 augusti 2009 13:17

Jag lovade ju sist att jag skulle visa er lite av köksrenoveringen.

Nu glömde jag ju såklart att ta bild på hur det såg ut före.


Men här är iallafall bilder av hur det såg ut efteråt. 

Vi är ännu inte klara. Det ska lappas ihop, bytas golv och målas.


 

Här gick väggen innan och såhär ser golvet ut nu!


 

Här kan ni se hur taket ser ut nu..



Jag måste ju säga att det har gjort mycket! 

Köket är mycket ljusare och det är en helt annan rymd!

Ovido - Quiz & Flashcards