Leons Mamma!

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Emma - 17 augusti 2009 13:37

Det har ju gått ett litet tag sedan jag uppdaterade sist, så nu är det dags tycker jag!

Nå, vad har nu hänt sedan sist? :)

Vi har ju då hunnit bli färdiga med flytten och flyttstädning av det gamla huset.

Mamma kom upp och hjälpte oss litegrann.

Vi har också hunnit bo in oss lite och även hunnit med att få upp en del på väggar och komma iordning. Känns faktiskt jättebra att allting är färdigt nu!


Vi har också hunnit med att måla en vägg i Litens rum och fixa färdigt där.

Visst, lite småplock återstår, men än så  länge är det faktiskt ganska klart. 

Väggen fick en fin mörkblå färg, som vi blev så förtjusta i att vi bestämt oss för att använda den i vårt sovrum också! Blir en fondvägg där med.


Leon har börjat med smakportioner nu och han älskar det!

Även om det är ovant så är han ju väldigt glad i att äta ;)

Vi började med gröt i några dagar och nu är vi i full gång med morotspurè.

Vi köpte färdig i burk, men det var det vidrigaste jag smakat! Och det var inte ens i närheten av hur morot smakar, så jag bestämde mig helt enkelt för att göra egen. Mycket bättre resultat vill jag lova.

Om några dagar blir det potatis han ska äta.



Idag tänkte jag få undan lite här hemma. Dammsuga, slänga i någon maskin tvätt (om jag får tid över att springa ner i källaren), sy en haklapp till Liten och i eftermiddag/kväll ska vi åka och titta på kattungar.

Kanske kanske att vi tar med oss en hem :)

Har ju länge velat ha en katt och Fanny hade nog uppskattat det också, då hon tycker om katter.


Så, vi får se.. Spännande!


Igår var syrran och hennes sambo här. Dom ska ju också flytta och hade rensat ut en massa fina saker som jag fick. Bla snygga påslakan och en hel hög med gosiga badlakan. Ett fint lakan till dubbelsäng som var perfekt, då vi behövde lite sånt.

Alla grejorna var jättefina.

Tack syster! 



Nu ska jag komma igång lite här.

Lätt att bli försoffad.


Hoppas ni har det bra!

Av Emma - 17 augusti 2009 13:34

Liten är nu 4 månader och väger 8060 gram och är 68 cm lång.


Mammas lille pluttfis!

Ovido - Quiz & Flashcards