Leons Mamma!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emma - 24 augusti 2009 14:44

Igår kom pappa hit.

Vi åkte till antik och samlar marknaden.

Jättetrevligt, men ack så dyrt.

Det enda jag hittade som var i någerlunda pris var en stor rulle spets för 10:-


Den köpte jag utan att blinka :)


Med sig hade pappa deras köksbord och 4 stolar. Dom hade nämligen köpt nytt.

Så idag har jag bla fixat med det.


Har satt nytt tyg på dynorna ch är helnöjd med resultatet!



Såhär såg stolarna ut före:



Och såhär ser stolarna ut efter:



Vad tycks?


Det nya tyget på stolarna är från ett påslakan jag fick av syrran. 

Ibland är det enkla bra. 



Senare i eftermiddag ska vi riva en vägg i köket.

Återkommer med bilder av det.


Av Emma - 24 augusti 2009 14:42

Idag är det mulet från och till.

Men den lilla stunden det var sol i trädgården hann jag iallafall ut en liten sväng :)


 


Behöver jag förklara varför jag älskar vår trädgård? ;)

Av Emma - 24 augusti 2009 14:41

Leon leker just nu i sitt babygym.

Det tar ungefär 1 minut MAX.. innan han slår ner det.

Snacka om att springa fram och tillbaka för att ställa det upp igen.



Mammas starka kille <3


 

Av Emma - 24 augusti 2009 14:35

Häromdagen satt jag i soffan och läste lite bloggar.

Leon sov och Fanny låg i sin korg och sussade.


Jag fick mig ett gott skratt av att se hennes position i korgen.


Vad tycker ni?

Haha.



Av Emma - 20 augusti 2009 13:02

Det blev ingen kurs igår..

Jag ringde dit för att höra hur lång den var och fick till svar att den tog ca 4 timmar.

4 timmar!?

Nej.. 

Och dessutom skulle där vara ca 25 pers. Aldrig att jag tar med Leon på en så lång kurs med så mycket människor. Är ju som bäddat för skrik.....


Så, nästa kurs får jag ta istället.  Och då ska det ordnas barnvakt.


För övrigt funderar jag på att byta blogg... Igen, jag vet.. Men jag vill ha en som är enklare med bilder och diverse.

Får kolla runt lite.



Hittade en söt bild på Leon..

Tänk att han har varit SÅ liten.....


Mammas älskling <3


 

Av Emma - 19 augusti 2009 12:44

Jag ÄLSKAR vårt hus!

Har nog aldrig trivts så bra som jag gör här!

Det är mindre än det förra, men oj så mysigt!


I just love it!

Av Emma - 19 augusti 2009 12:39

Idag sov vi lite längre, till ungefär halv tio.

Det behövdes då vi kom hem ganska sent igår och jag somnade nog inte förrän framåt 12 då Liten låg och snackade och snackade...

Dessutom slängde jag mig direkt i badet när vi kommit hem. Men det var inte alls uppskattat. Leon gallskrek och S kunde inte lugna honom. Så det blev ett snabbt bad.

Han är så mammig..


Just nu sover han i vår säng och jag hoppas att han tänker göra det en stund till så att jag hinner med lite för mig själv.


Jag måste verkligen dammsuga idag, hann ju inte med det igår.

Dock finns det absolut ingen lust alls. Är mest nervös inför eftermiddagen.


När S kommer hem ska vi nämligen på kurs eller vad man ska kalla det.. Så att jag kan börja övningsköra med honom. Jag har väl berättat förut att jag ska ta körkort? :)


Är nervös då jag inte tycker om att vara bland en massa andra människor, men det ska nog gå bra.


Så fort jag städat färdigt kommer lite bilder på huset.


Av Emma - 18 augusti 2009 09:30

Igår kväll bestämde vi oss för att göra varma mackor och se filmen som gick på TV4.



Den är ju bara SÅ gullig!

Ovido - Quiz & Flashcards