Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Onsdag & besök på förlossningen.

Av Emma - 25 mars 2009 13:29

Inatt satte jag mig upp och kved.

Fy, vad ont det gör ibland när liten sätter fart där inne. 

Men smärtan varade inte så länge och han lugnade fort ner sig, även om han inte slutade helt och hållet :)

Just nu har han hicka.

Det känns för roligt och han har börjat få det allt mer ofta. Det kanske är vanligt?

Det är mycket svårt, men jag försöker njuta så mycket jag kan av den sista tiden som gravid. Jag är övertygad om att jag kommer sakna det.


Ikväll klockan 18 ska älskling och jag till förlossningen på besök för att se hur där är och så. Ska bli otroligt spännande! Kommer nog kännas skönt också, att ha lite koll på vart man ska när det är dags och då är det viktigt att man känner igen sig, tycker jag.


Annars har jag faktiskt inte gjort alls mycket idag, vilket jag borde ha gjort kanske.

Ska fylla i papperna från FK om föräldrapenning, förstår dock inte så mycket av det. Men får väl försöka. Känns som att det verkligen är i sista sekund man får hjälp därifrån, men men..


Kanske borde jag ta tag i lite nu.

Behöver göra en massa..

Tvätta, städa, betala räkningar, tvätta bebiskläder, bygga ihop vagnen..

Usch ja.


Eller så blandar jag lite kall & god juice och sätter mig framför TV:n.


Vad tror ni lockar mest? ;)

 
 
Fru Evelina

Fru Evelina

25 mars 2009 13:39

Vad roligt att du lämnade en kommentar efter dig denna gången =)
TACK och detsamma!! nu är det verkligen nära tills ni får möta ert mirakel och det måste kännas helt underbart!!
spännande att besöka förlossningen, har du tur kanske vattnet går där eller nåt haha =)

kram!

http://evelinas.blogg.se

 
Fru Evelina

Fru Evelina

25 mars 2009 16:06

ja fast kanske att man vill ha den där spänningen hemma först, att vakna av att ha ont och SEN åka in efter ett par timmar... =)

åh så ni har tagit reda på könet! vad blir det? eller är det kanske hemligt=)?

jag är ju bara i vecka 9 men här får man göra kubtest och då är det ju ett ultraljud i vecka 12-13 nånting... Funderar på att göra det bara för att få se lilla hjärtat slå =)

kram

http://evelinas.blogg.se

 
Fru Evelina

Fru Evelina

25 mars 2009 16:06

ps. såg ju såklart att du skrivit son kom jag på =)

http://evelinas.blogg.se

 
emma

emma

25 mars 2009 16:57

spännande med besök på förlossningen. du får beräta för magen hur treligt det verkar där så kanske han tittar ut snart ;)

kramar

http://emmaoskrutten.blogg.se

 
Jonna

Jonna

27 mars 2009 12:16

Hehe det är väl mysigt när lillen har hicka? :P Det är väldigt vanligt att dom får det. Kan va när dom sväljer för mycket fostervatten. Mina tjejer hade hicka väldigt ofta. Det roliga va att dom började ungefär samtidigt haha. Så man både kände och såg att magen rörde sig på båda sidorna. Lite kul att se men jobbigt att känna det så ofta.
Jag hoppas att han kommer ut snart. Du måste lova att höra av dig när du är hemma med honom sen. Skicka lite bilder när du orkar. Vet hur sliten man är när man kommer hem och inte orkar skicka iväg massa bilder det första man gör. Men gör det när du orkar, gumman. Jag är så nyfiken. Förstår att du längtar. Hoppas du har det bra. Puss o kram!

http://my2littlestars.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards