Leons Mamma!

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Emma - 12 februari 2012 10:13

Ja, det är sant!

Hon dog inatt, svensk tid.

Var ju inte så chockerande egentligen då hon knarkat så länge och redan återupplivats ett antal gånger.

Men mycket tråkigt.

Hennes musik har jag många minnen till och det är sorgligt att man aldrig mer kommer få höra henne göra något nytt.


Här har ni min absoluta favorit med henne!



Sov gott Whitney!

Av Emma - 12 februari 2012 10:04

Halsen vill inte ge med sig utan det gör bara mer och mer ont.

Men jag behöver åka och handla idag. Och självklart kom det ännu mer snö igår kväll. Jag som hoppats på vår.

Det sägs dock att det blir en tidig vår, så jag hoppas på det! Längtar ut i trädgården massor nu!


Idag blir Lillan 4 månader och det ska firas med kladdkaka och förmodligen kommer svärföräldrarna hit ikväll.

Jag tyvcker om när kladdkakan blir riktigt kladdig. Använder mig utav detta receptet;


2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao (tips på kakao)
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt



- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

- Låt svalna och servera med grädde eller glass


Tanken är att vi ska servera kladdkaka på dopet om 2 veckor. Smidigt att göra innan och bara att frysa in!


Tänkte skära ut lite mönster och sedan strö florsocker uppe på.

Kommer nog bli kanonfint.


Ha en underbar Söndag!   

Ovido - Quiz & Flashcards