Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Dan före kärlekens dag?

Av Emma - 13 februari 2012 13:46

Det är så segt med måndagar.

Och ännu segare blir det när man inser att man ska klä på två barn, få ut dom i bilen och köra i all snö! Vägarna här är inte roliga att köra på! Ännu värre blir det när man inser att det är dags att tanka då lampan lyser och man inser, när man kommit till macken, att man tagit med sig fel bankkort..


Bara att åka hem och hoppas på att bensinen räcker när man ska åka tillbaka och tanka i samband med dagishämtning!


Dagen har annars varit lugn. Jag har mest vilat. Hängt lite tvätt och tvättat några maskiner.

Förhoppningsvis ska dagen fortsätta att se ut så. Jag känner mig inte alls kry.


Hoppas att förkylningen ger med sig snart. Det är rent hopplöst när man inte kan svälja knappt!

Kanske jag ska ta och fixa till Prinsessans byrå idag. Det har jag skjutit på alldeles för länge.

Jag målade den i somras. Sedan dess har den stått och väntat på att få tapetserade lådor och bli lackad. Men det börjar bli dags för det nu! Hoppas bara att det blir så bra resultat som jag vill ha!


Imorgon kommer domen. Jag är faktiskt inte så nervös. Känns inte som att jag riktigt behöver vara det. Men det kanske kommer som ett brev på posten sen?

Med lite tur så är kanske vårdnadstvisten över imorgon! Det har tagit på krafterna att kämpa med detta i 2 år...


Hur som helst så är det alla hjärtans dag imorgon och jag ska spendera kvällen tillsammans med mina finaste hjärtan! Mannen och barnen! 

På sätt och vis är det väl bra med en sådan dag. Mest för att det är många som glömmer bort varandra och att visa sin kärlek. Men samtidigt så ska man ju kunna visa sin kärlek till dom man älskar jämt!


Så strunta i att bara visa er kärlek imorgon.


Visa den idag och i övermorgon med. Ja, varje dag, resten av året också!


Ha en fortsatt fin måndag!  

 
 
Nathalie.

Nathalie.

13 februari 2012 23:44

Om du tog illa upp så var det absolut inte meningen.. ville mest få fram att det är otroligt lätt att läsa på distans, och jag känner ingen som tycker tvärtemot så det är bra att du skriver :) Tycker nästan det är för lätt, jag gör alltid kursen på mindre än halva tiden som är utsatt och lägger knappt någon tid alls på det och ändå får högt betyg. Vilket egentligen är lite sjukt..det borde vara "svårare" och mer krävande tycker jag. Jag är en sån som har lätt och lära och då är detta sättet topnotch för mig! Det hela handlar väl i slutändan vilken disciplin man har, har man ingen disciplin så säger det sig själv att distans kanske inte är bästa studiesättet. Jag tycker tex. att det är jobbigare och sitta i skolan än läsa hemmifrån så det är säkert jätteolika. Med Ariella så sov hon inte heller hela nätter men jag fann ändå tid, dock gjorde jag det jobbigare för mig själv då och planerade mer med barnvakt osv. för att kunna plugga. Den här gången sköter jag det lilla jag lägger tid på det kvällstid när barnen sover och min sambo jobbar så jag inte "förlorar" någon tid på det. Uttrykte mig kanske lite fel men det var inte meningen att någon skulle ta illa upp. Bra att du skriver vad du tycker även om vi inte känner varandra, hellre det än att sitta bakom en dator och snacka skit omkring sig och sen inte stå för det... världen är fylld med för många sånna människor! :) godnatt! :)

http://www.naddiegoespublic.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards