Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Lakan till Liten.

Av Emma - 31 mars 2009 14:02

Japp, då har jag hunnit en massa.

Åt en riktigt god lunch med älsklingen.

Blev ris, kyckling och currysås.

Mätt och belåten!


När jag kom hem satte jag igång att sy lakan till Liten.

Vi köpte två vanliga lakan på Jysk igår för 50:- / styck.

Ett blått och ett grönt.

Resultatet blev 3 gröna till vagnen och 2 blåa till sängen.

Jag tror det räcker.

Kanske att jag gör 2 till, till sängen sen.


Tänkte sy påslakanset till vagnen också.

Har redan sytt ett med bilar, men något mer får han ju ha.


Jag är väldigt nöjd med lakanen, som just nu ligger och snurrar i tvättmaskinen. Dom är ganska tunna, vilket både är positivt och negativt.

Det negativa är väl kanske att dom har lättare för att gå sönder. Och det positiva är att dom torkar foooort!

Vi får testa dom iallafall. Funkar det inte så får jag sy nya i tåligare material.

För övrigt är det ganska enkelt gjort, då det bara är att klippa och sy kanten med raksöm.


Men som sagt, vi får väl se hur dom håller.


Nu är allt i princip klart inför bebis ankomst.


Här kan ni se bilder på lakanen.


Ljusblå och Ljusgrönt.



Här kan man se att dom är i tunt material.



Lite kluven är jag också. 

Vi köpte en kudde igår till vagnen.

Också på Jysk.

Men den är ganska tjock.

Ska bebisar ha tjocka kuddar eller små, platta?

Jag menar.. Det händer väl inget om han får en tjock kudde?...

 
 
Pernilla

Pernilla

1 april 2009 11:06

Det sägs att dom inte ska ha kudde alls. Men jag har en jätte platt ifrån ikea som jag haft till theo sen han föddes!

http://mammastheo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards