Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Vecka 38+0

Av Emma - 17 mars 2009 12:47

Vaknade x antal gånger inatt och hade ont.

Även om det är jättejobbigt och värkarna kommer ibland (för att inte tala om dom STENHÅRDA sparkarna..) så vet jag ju att det snart är dags.

Snart är jag verkligen Mamma...

Snart är S Pappa.

Herregud.

Känns som det vore igår vi fick ett plus på stickan.

Från och med nu är det ju verkligen sådär att han kan komma närsom.

Det är jätteläskigt.

Och även om man inte ska eller bör måla upp hur det kommer att kännas osv så lyckas man ändå göra det. Ganska dumt.

Eller kanske inte?

Det är ju så att jag målar upp en mycket hemsk bild av förlossningen, där jag minst kommer ligga i flera dygn och hålla på att dö.

Kanske är det bra? Jag menar, man blir ju positivt överraskad om det inte gör sådär hemskt ont som man tror.. Eller att det faktiskt går liiite fortare än flera dygn? :)


Men jag längtar..

Jag längtar jättemycket efter alla sömnlösa nätter, som jag antar det är värt.

Jag längtar efter att få snusa bebis och att få pussa på honom.

Jag längtar efter att få se vad det är för en liten varelse vi skapat, tillsammans :)


Ja, jag är livrädd och blir det mer och mer för varje dag som går.

Men S är nog mest nervös av alla.

Han har packat bilen full med bilbarnstol, BBväska full med kläder och blöjer och allt annat nödvändigt och snart lär han väl dra ut kuddar och grejor så att jag kan sitta bekvämt i bilen på väg till förlossningen.

Ganska sött tycker jag :)


Vi har lite kvar att förbereda nu, men tiden räcker inte riktigt till.

Men jag ska nog komma underfund med hur man ska kunna lösa det också.

Men jag bryr mig inte speciellt mycket, det mesta är ju klart.

Och nu ska tiden bara springa iväg så att jag blir av med min mage och kan se mina tår igen ;)

Och såklart (!) så att vi äntligen får träffa vår lille pojke.


Oj, vad jag längtar nu....




 
 
emma

emma

17 mars 2009 19:33

bra att ni är väl förberedda om det går fort sen :)
meja hejar på bebisen!!

kramar

http://emmaoskrutten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards