Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

I det lugna.

Av Emma - 8 april 2010 17:05

Lägenheten börjar ta en ny form nu och jag börjar faktiskt känna att jag trivs.

Det är inte"hemma" ännu, men det kommer bli så, med tiden.

Livet börjar gå åt rätt håll igen, och jag har försökt ordna allting så gott det går.


Igår blev jag färdig med målningen i köket och resultatet blev riktigt bra.

Jag kan, om jag bara vill.

Allting tar sin tid, men till slut så!

Det är lite märkligt hur fort livet kan svänga om, helt och hållet.

Men det hör till.

Det har varit svårt att bo ensam..

Speciellt när jag varit van vid att alltid ha någon där, i mer än två års tid.

Och jag är ju inte helt ensam.. Jag har ju min älskade lillkille!

Det finns fördelar och det finns nackdelar, men jag väljer nog att se fördelarna. Annars går jag nog under.


Hade helt glömt bort tiden innan jag träffade S.

Hur det fungerade att bo ensam, och hur det faktiskt var.


Jag njuter på kvällarna, när allting lugnat ner sig.

När Leon sover sött i sin säng och jag kan sätta mig ner och andas ut efter en heldag med bus.

Jag njuter av tystnaden och av att få lov att vara "bara jag" för en stund.

Jag njuter av min härliga utsikt i vardagsrummet och av att kunna sitta i soffan, omsvept av en filt och bara vara.


Livet är skit ibland.

Men jag tar den smällen.

För jag vill leva. Och nu vill jag verkligen göra det fullt ut!

Ingen mer än döden kan stoppa mig, och den får faktiskt vänta i några år till ;)


På lördag blir det kalas för min kille. Om bara några dagar är han 1 år.

Var har tiden tagit vägen?

 
 
Birsen

Birsen

9 april 2010 09:46

va tråkigt att läsa om separationen.
Men det kanske är bättre än att försöka göra allt br ai ett dåligt förhållande.

styrkekramar till dig! Klart du kan själv.
Men man blir så bortskämd när man är två.

Oj känns som igår då jag läst eom lillkillens födelse. Tiden går värkligen fort. Min plutt har ju hunnit bli 7 mån.

Kram till dig gumman. Är inne och kikar ibland även om jag är jättekass på komentera.

http://birsen.blogg.se

 
emma-mamma till meja

emma-mamma till meja

9 april 2010 19:19

Vad tråkigt att höra att ni flyttat isär, men skönt att du hittade en lägenhet så fort i alla fall. Du ska se att det säkert känns som hemma snart. Har du Leon hos dej hela tiden?

Kramar

http://emmaoskrutten.blogg.se

 
♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

27 april 2010 17:26

Låter bra, det börjar gå framåt. Att trivas där man bor är verkligen A och O för hälsan!

http://tjelsi.com

 
Emma-Mamma till Melvin i himlen och gravid

Emma-Mamma till Melvin i himlen och gravid

30 april 2010 10:01

Tack vännen för en jätte fin kommentar! Det värmer.

Hoppas att allt är bra med dig

http://mammautanbarn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards