Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Leon och hans framsteg!

Av Emma - 30 december 2009 23:17

Det har ju hänt en del sedan sist vi "talades" vid.

Jag får nog dela upp allting i olika inlägg för att få plats med allt.


Först vill jag börja med att berätta lite om det viktigaste i mitt liv, nämligen Liten.

Det har kommit några tänder det senaste och igår kom en!

Nu har han hela 7 (!?) tänder och ännu en är på G!


Han har lärt sig att ställa sig upp och även börjat förflytta sig i stående läge.

Riktigt kul att titta på honom nu, måste jag säga!


Fortfarande har Liten inte lärt sig att äta vanlig mat, inte ens på burk.

Men gröt och välling äter han iallafall och vi får väl se hur det blir med maten.

Till slut blir han nog tillräckligt nyfiken och börjar äta!

Han vaknar mycket om nätterna just nu, förmodligen eftersom tänderna spökar!

Men, älsklingen är pappaledig hela januari och jag gör ju inte så mycket om dagarna, ännu i allafall! (Min efterlängtade intensivkurs börjar den 11 januari och då lär den ta den mesta av min tid) Så just nu spelar det inte så stor roll att han vaknar lite om nätterna.


Han är en riktigt glad kille fortfarande och jag kan inte förstå att han funnits hos oss i snart 9 månader. Det är ju lika länge som han fanns inuti min mage.

Tiden springer och det är otroligt kul och givande att se sitt barn växa upp och utvecklas, men också lite jobbigt. Man hinner inte med riktigt.


Är väl bara en tidsfråga nu, innan han börjar gå.

Men lugn i stormen, det får vänta tills nästa år ;)


 

Som ni kan se så är hans favorit sysselsättning numera att riva ner ALLA böcker ifrån bokhyllan och helst då äta upp dom.

Julklappspappret fick inte ligga ifred när jag slog in julklapparna heller. Det var en riktig hit!


Det tar en bra stund varje kväll att städa upp efter honom, men det är det värt.

Det värmer ju riktigt mycket i hjärtat när man ser på honom, hur otroligt glad han blir av att leka med det.


Mammas stora kille!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards