Leons Mamma!

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Emma - 1 december 2009 22:02

Jag har äntligen sagt upp bredbandet och idag åkte vi till Telia-butiken och tog ett mobilt bredband istället.

Jag har installerat det och hoppas på att det ska fungera bättre.

Lite ovant är det allt, att ha en liten grej som sticker ut på sidan, men jag vänjer mig nog :)


Badrummet har kommit en liten bit till på vägen och taket är nu gipsat.

Dessutom har min sambo hunnit med att väva och gipsa skarvarna.


jag vet inte om jag nämnde det tidigare, men vi har ju fått tillbaka pappren på att vi får göra bergvärme. Dock kommer det dröja ett tag innan det blir gjort.

Nästa år någongång.

Men det gör ingenting. Bara badrummet blir klart snart.


Och fy, vad jag längtar till körkortet!


Leon är fortfarande väldigt förkyld och nu har han börjat hosta en massa också.

Jag tycker det är riktigt obehagligt, han har ju aldrig varit sjuk innan.

Är lite nervös för att det är krupp eller något..

usch, ja, det gäller att hålla koll på honom nu...



Ni som har erfarenhet av just krupp..

Skriker bebisen vanligast?


Man vill ju inte att han ska bli extremt dålig mitt i natten utan att säga ifrån.. Tänk om vi sover och inte märker ett dugg....   



Nu ska jag nog kika lite på tradera och sedan blir det väl att göra sig i ordning för sängen... Kanske dags att plocka fram duntäcket nu, det är ju S-V-I-N-K-A-L-L-T ute...



Kram på er!   

Av Emma - 1 december 2009 11:45

* Ta en dusch när Leon somnat

* Fixa med lite tvätt i tvättstugan (också när Leon sover?)

* Ordna med middagen

* Åka iväg ett ärende

* Dammsuga

* Torka golv

* Mata diskmaskinen



Nu sover han.. Have 2 go!

Av Emma - 1 december 2009 08:49

Nu är det bara 24 dagar kvar till julafton!

Weho! Jag gillar tomten.

Det gör faktiskt Leon också, för när vi var på julskyltning och trängdes med alla människor så kom tomten och ställde sig framför Leon.

Han bara tittade lite och sen brydde han sig inte mer.


För övrigt är det inte ett dugg bättre med min lilla älskling.

Snoret bara rinnner och rinner och han blir VANSINNIG när jag ger honom näsdroppar.


Jag har börjat få ont i örat med.. Typiskt!


Idag är dock en bra dag i alla fall!

AA och DH. Kan det bli bättre?


Skapa flashcards