Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Tittar in och säger hej...

Av Emma - 27 maj 2010 08:41

Idag är det riktigt härligt väder och solen har valt att titta fram.

Det är så skönt.

För även om saker och ting inuti är väldigt mörka och jobbiga ibland, så fixar solen det! Man blir glad på något sätt.


Det har inte hänt jätte mycket dom senaste dagarna, men det som hänt kan jag ju dela med mig av :)


Det allra största är att Leon fått dagisplats. Han ska börja i augusti.

Samtidigt som det tar emot att min lilla pojke inte ska spendera dagarna med mig mer, så är jag så glad för att han fått en plats.

Äntligen kan jag fokusera på att göra någonting.

Har funderat dom senaste dagarna på att börja plugga.

Känner mig faktiskt ganska taggad! Ska kolla upp det lite närmre.

Blir ju lagom att börja i höst isåfall.

Vi får se!


Jag har hunnit möblera om en hel del i min lägenhet.

Massor av saker har packats upp och kommit på sin plats.

Trots det, så känns det som att mer än hälften är kvar..

Men jag har inte direkt bråttom.

Jag tar det i min takt, så blir det nog bra :)


Funderar på en promenad idag, eller lek i sandlådan.

Fast en promenad vore härligt.

Skulle behöva ner till apoteket och köpa D-droppar med.

Sakta med säkert (även om det stundvis inte känns så) går livet åt rätt håll.

Jag hatar att gå isär med någon, speciellt om det är någon man varit nära så pass länge. Och i början var det tufft.

Men det gick över ganska fort ändå.

Visst, ibland kommer det stunder med minnen osv. Men om man försöker att inte hänga upp sig på det, så går det faktiskt!


Nu får det hända lite här!


Kram på er!   

 
 
Pernilla

Pernilla

10 juni 2010 15:03

Tack för tipset men har haft mörkläggningsgardin sen theo bara var några månader! Så det är inte det som är problemet! Men 2 nätter i rad har han sovit jätte bra:)

http://mammastheo.blogg.se

 
Helena

Helena

22 juni 2010 21:34

Hej!
Klart jag kommer ihåg dig!
Va kul att höra från dig, hur mår du var bor du?
Finns du på facebook?
Hur gammal är ditt barn?
Kramar Helena

http://www.hemmahoshelenaomajken.blogg.se

 
Emelie, mamma till Lukas

Emelie, mamma till Lukas

30 juni 2010 02:12

hehe =)) hur är allt med er då? :) kramar

http://mellemus.blogg.se

 
Emma-Mamma till Melvin i himlen och gravid

Emma-Mamma till Melvin i himlen och gravid

8 juli 2010 12:52

Hallå

Tack för din gissning vännen :)

Hoppas att allt är bra med dig. Hur går det i nya lägenheten?

http://mammautanbarn.blogg.se

 
Therese

Therese

14 april 2011 14:06

hej. hur är det? bloggar du inte längre ? Hur är det med barnet?

http://jotia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese

3 september 2011 11:35

skriver du inte i din blogg längre ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards