Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Dag ett av många!

Av Emma - 11 januari 2010 17:00

Nu har jag klarat av dag 1 på körskolan.

Det var riktigt jobbigt att komma upp ur sängen imorse, men jag lyckades!

Tryckte i mig två mackor, trots att jag avskyr att äta direkt efter jag vaknat.

Sen åkte jag dit.

Nervös var jag när jag väl kom in och skulle fylla i papper.

Så pass nervös att jag glömde bort vårt postnummer, haha.


Mannen som ska köra med mig kom ut och hälsade och därefter var det bara att sätta sig i bilen.

Han frågade mig hur pass mycket jag kört och jag svarade att jag kört en del, men att jag bara kört automatare.

Han bad mig ställa in stolen and off we go!

Jisses vad nervöst!

Men allting gick bra och han blev förvånad att jag aldrig kört med växlar innan, då det tydligen gick väldigt bra ;)


Jag körde 3 lektioner idag och emellan hann jag med en av 5 eller 6 pärmar.

Tiden gick verkligen snabbt när man körde och det var ganska kul.

Lite arg blev han på mig och sa till mig att jag måste plugga skyltar bättre!

Haha, det kapitlet har jag inte ens orkat titta i.


Nu har jag suttit i två timmar och gjort testet på datorn och det blev "trafikregler".

Efter dessa två timmar har jag gett upp för en stund och jag är ganska nöjd då gått från att få 45 rätt av 70 till 69 rätt av 70!


Nu ska jag vila huvudet lite och sedan är det bara att köra på det igen....


Jag SKA klara det!!!


(Imorgon blir det ÄNNU tidigare och då ska jag påbörja första lektionen klockan 08.10...........)

 
 
Alicia

Alicia

11 januari 2010 17:52

Lycka till med körkortet!!

Jag har skrivit upp din gissning i listan, men fick ingen gissning på födelsetid. Om fler gissar på samma datum så blir det den som kommer närmaste rätt födelsetid som vinner. :D

http://sisterrose.blogg.se

 
Alicia

Alicia

11 januari 2010 20:41

Jadå, pirrigt på ett både spännande och läskigt sätt. Han kan komma vilken dag som helst egentligen. Jag har fått många gissningar, så det ska bli kul att se vem som vinner.

Jag har ingen karl, så jag får "gullefnutta" med allt själv. Men jag trivs bra som singel, så det är bara skönt. :) Hur gick det med din förlossning? Var du tidig eller sen?

Ha det gött.

http://sisterrose.blogg.se

 
Alicia

Alicia

14 januari 2010 14:38

Jodå, han ska vara delaktig, men han bor på annan ort, så vi får se hur allt löser sig. Men det måste det ju. :) Jodå, jag har ett namn, och han har haft det namnet sen innan vi ens visste att det var en pojke. ;) Känns som att han valde själv, men vi får se.

http://sisterrose.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards