Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Julafton i ord och bild.

Av Emma - 30 december 2009 23:52

 

Vi hade egentligen bestämt oss för att stanna hemma på julafton eftersom det inte var väder för att åka ända ner till Malmö.

Men i sista stund (dagen före) bestämde vi oss för att ändå åka ner.

Därför bjöd vi hit R på kvällen före och gjorde ett tappert försök att äta upp julmaten vi själv hade köpt.

Det gick inte så bra och kylen är fortfarande ganska så smockad.


Vi kom ner vid 12-tiden och satt och pratade en massa. Jag hjälpte syrran att slå in några julklappar till hennes sambo bla.

Därefter åkte vi för att hämta mamma (som fortfarande trodde att vi inte skulle komma). Innan mamma hade kommit ut så sprang jag och gömde mig och när hon kom så överraskade jag henne :) När vi kom tillbaka hem till min syster så hade vår farmor precis kommit och det var dags för Kalle Anka.

Jag tittade inte direkt mycket alls, har nog tröttnat på det.

Sen var det dags för julmat och det tackar jag absolut inte nej till! Dessutom så är det lika bra att få det avklarat så att julklapparna kommer fram ;)


På julbordet fanns A-L-L-T man kunde önska sig och  det var S-U-P-E-R gott!


   

Och detta var långt ifrån allt! Det kom fram mer än så sen :)


Efter maten var det dags för klapparna och Liten njöt i fulla drag! Han älskade pappret!

Han var nog den av oss alla som fick mest klappar. Men så är det ju! Julafton är ju till för barnen :)

Kläder, leksaker och en massa annat bra fick han.


Jag fick en Sodastream och ett par guldörhängen av älsklingen.

Men jag fick klappar från dom andra med.

Shampo och duschkräm, örhängen, en jättefin skylt till vårt hus med adressen på, en våg, en doft-Ior, sängkläder, och en MASSA annat!


Efter klapparna var det dags för lite gröt och bullar och en massa annat gott.

Vi spelade även julklappsspelet vilket jag absolut lär göra om! Riktigt kul var det!


 

Jag och syrran kollade på någon konsert med Celine Dion i sovrummet.

Vi låg i hennes och sambons säng och tittade, tillsammans med en trött Leon. Samtidigt spelade vi Uno.


Älskling och syrrans sambo kollade på någon skräckis i vardagsrummet och jag tycker inte alls om sådana filmer så jag höll mig borta!

Konserten tog slut och filmen likaså. Ögonen blev tunga och det var dags att krypa ner. Vi somnade riktigt nära med alla blinkande julljus min syster smyckat trädgården med, mysigt!


Morgonen därpå åt vi frukost, en riktig julfrukost!

Sedan packade vi våra saker och det bar av till pappa.

Vi åt middag och umgicks lite.

Även där blev det en massa klappar.

Efter besöket hos pappa åkte vi hemåt igen.


Det var skönt att få komma hem!


Klockan 1 på natten var älskling färdig med att koppla avloppet och det var det allra sista i badrummet för att få det färdigt i stora drag!


Sedan dess har jag njutit i fulla drag av en underbar jul och ett underbart badrum, med en underbar golvvärme! Haha!


Nu har älskling jobbat dom tre sista dagarna och nu väntar en pappa-ledighet på 1 månad!!!


MYS!

 
 
Emelie, mamma till Lukas

Emelie, mamma till Lukas

4 januari 2010 20:13

Jaa verkar verkligen som att det är någon period nu, eler bara tänder.. men det är bara att härda ut =) dem blir ju "bra" tillslut hehe eller vad man nu kan säga =)

Kram

http://mellemus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards