Leons Mamma!

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Badrum!

Av Emma - 30 december 2009 23:30

Och eftersom jag inte bloggat på länge så har jag inte heller hunnit visa er vårt nya badrum som blev klart ganska så exakt en månad efter att vi kom på idèn.


Det är inte helt klart ännu, lister saknas och lite sånt där småplock.


 

Här kan ni se den allra första bilden.

Vi har just flyttat ut alla Leons saker och rivit ut mattan och lister.


   


Här har vi fått lite hjälp med att flytspackla golvet och vi hade även stor hjälp med att koppla ny el. Av en elektriker såklart! :)


Jag har inte med allt på bild och det är mycket som är gjort som jag inte en haft tanke på att nämna som tex borra hål för avlopp och div. annat.


   

Här har reglarna och duschväggen kommit upp!

Det tog ett tag att jämna till alla ojämnheter i väggarna och det blev en massa mått tagna för att sedan få allt ordentligt!

Jag ritade lite på väggen under tiden älsklingen rynkade pannan över hur allt skulle gå till.


 

Golvläggaren kom hit ganska så snabbt efter att vi ringde! Vi ville ju såklart (som ALLA andra) ha badrummet färdigt innan jul.

Här kan ni se honom lägga golvmattan.


 

När mattan kommit på plats och skarvarna var på G att bli klara så råkade han lägga svetsen på golvet.

MITT på golvet!

Det brände ett hål och det var bara att riva upp allting igen för att dagen efter göras om.

Jag tog inga nya bilder då det är samma matta och ser likadant ut :)

Detta är alltså matta nr 1.


Oturen fortsatte därefter.

Han skulle komma för att sätta mattan på väggarna och hans bil går då sönder!

Lyckligtvis var det ett enkelt fel och han kunde komma dagen efter igen.


 

Välkomna in i vårt nya badrum!

Detta är den ena (av två) ingången till badrummet, från hallen.


 

Bakom mig på denna bilden har jag den andra dörren (nr2) som leder in i vårt sovrum. Ni behöver inte titta så noga på bilderna för det är INTE städat ännu. Detta var när vi precis blivit ganska så klara ;)


 

Den nya inredningen. (duschväggen ska inte stå ut sådär som den gör på alla bilder. Det är bara för att älskling just satt golvlisten med silikon. Som ni kommer se på dom andra bilderna, så står det schampo flaskor på listen för att det ska bli lite tyngd på det hela.


     

Dusch, handdukstork och listen med alla flaskorna på :)


    Som jag sa förut så är golvet skitigt och blött på vissa ställen. Blir lätt så när man går in med snöiga skor! :) Dessutom har vi golvvärme vilket gör så att det smälter och sedan torkas det upp JÄTTE fort!


Vi var en sväng till IKEA här om dagen och köpte lite nytt till badrummet som ni inte kan se på dessa bilder.

Får lägga upp nya bilder en annan dag.

Men bla lite handdukar och krokar. Toalettrullshållare och ett vägghängt skötbord, som fått sin plats ovanför toalettstolen.


Och för er som går i badrums-renoverings-tankar kan jag tipsa om vår toalettstol :) Den är 4 cm högre än vanliga standard toalettstolar och räknas därför lite som handikappsstol! haha. Men den ser såklart ut som vanligt. 4 cm märks TYDLIGT!!!

Så, köp en sådan om ni ska renovera :)


Thats all!


Vad tycks?


  

 
 
Maria

Maria

30 december 2009 23:51

Ser fint ut ! :)

http://amagicblog.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 14 juni 2012 23:35

Klockan är mycket, men vad gör det? Det är ju helg här hemma nu. Äntligen. Veckan har varit lång.. Och helgen lär gå i ett nafs! Imorgon är det mycket som står på schemat. Dagen ska inledas med att storhandla! (Ja, efter frukostar och blöjbyten...

Av Emma - 14 juni 2012 09:57

Veckans planer; Veckan är snart slut, men jag har en del planer inför helgen. Det ska städas och imorgon är det storhandling och fotboll som gäller!Veckans saknad; Jag saknar mina underbara vänner i Småland. Veckans skada; Ingen direkt skada men jag...

Av Emma - 5 juni 2012 23:06

Trött efter operationen igår.   Återkommer snart med nya fräscha bloggideer ;) ...

Av Emma - 15 april 2012 18:35

Ja, jag vill nog kalla det fuckad vardag.   Jag har fått jobb!!!   Vilket innebär en enorm lycka, men också en del omställning och strul med att försöka få allting att gå ihop. Tider, barn osv.   För att få tid tillsammans med barnen gå...

Av Emma - 15 april 2012 18:20

Om man tänker tillbaka så minns jag när jag skapade denna bloggen. Den har tagit olika riktningar, men i det stora hela har den alltid handlat om Leon. Nu finns det ju två barn i familjen, men eftersom han funnits i mitt liv längre så har det ju ...

Ovido - Quiz & Flashcards